Сайт Білокуракинської селищної ради, Білокуракине, Луганська область
Програми, положення
Меню сайту
Категорії
Програми [36]
Положення [10]
Рішення [55]
Тендера [1]
Бюджет [8]
Бюджет
Форма входу
Пошук
Реквізити
Поштова адреса:
Білокуракинська селищна рада
пл. Т.Г.Шевченка, 4
смт. Білокуракине,
Білокуракинський район,
Луганська область, 92200
УКРАЇНА

Електронна адреса (e-mail):
bk.selrada@gmail.com
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Погода
Банери
Вітаю Вас, Гість · RSS 23.10.2017, 00:44

Головна » Статті » Програми

ПРОГРАМА БІЛОКУРАКИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ З ОХОРОНИ АТМОСФЕРНОГО ПОВІТРЯ НА 2012 - 2016 РОКИ
ЗАТВЕРДЖЕНА
рішенням Білокуракинської селищої ради № 23/15
від 06 січня 2012 року

ПРОГРАМА БІЛОКУРАКИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ З
ОХОРОНИ АТМОСФЕРНОГО ПОВІТРЯ НА 2012 - 2016 РОКИ

1. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

1) Назва: Програма Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012 – 2016 роки (далі – Програма).

2) Підстава для розроблення Програми:
- Конституція України;
- Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні”;
- Закон України „Про охорону навколишнього природного середовища”;
- Закон України „Про охорону атмосферного повітря”;
- Закон України „Про відходи”;
- Земельний  кодекс України;
- Основні напрямами державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки, затверджені постановою Верховної Ради України від 05.03.1998 № 188/98-ВР;
- інші нормативно-правові акти;

3) Розробник Програми: Білокуракинська селищна рада

4) Відповідальний виконавець Програми: Білокуракинська селищна рада

5) Виконавці Програми: Білокуракинська селищна рада, ОСББ, КП «Теплокомунзабезпечення», суб’єкти господарської діяльності (за згодою), інвестори (за згодою).

6) Термін реалізації Програми: 2012 – 2016 роки.

7) Перелік бюджетів та інших джерел фінансування, які беруть участь у виконанні Програми:
- селищний бюджет;
- обласний бюджет;
- державний бюджет;
- інші кошти (кошти суб’єктів господарювання, кошти інвесторів) (за згодою).

8) Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього – 5,11 млн. грн., в тому числі:
кошти  селищного бюджету – 60,0 тис грн.;
кошти обласного бюджету – 2,5 млн. грн.;
кошти державного бюджету – 2,3 млн. грн.;
кошти суб’єктів господарювання – 150,0 тис грн. (за згодою);
кошти інвесторів – 100,0 тис грн. (за згодою).

2. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ'ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА

Селище Білокуракине протягом свого існування розвивалося як один із сільськогосподарських районних центрів Луганщини при незначному розвитку промисловості. Але поряд з цим увага питанням охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та забезпеченню екологічної безпеки життєдіяльності людини приділялася недостатньо. Починаючи з 90-х років минулого століття почалися відбуватися певні зміни в структурі промисловості селища, пов’язані із зміною форм власності на засоби виробництва і нерухомість (частково ці процеси продовжують відбуватися і в наші дні). Це певною мірою вплинуло на стан навколишнього природного середовища. У зв'язку з прийняттям нового законодавства щодо охорони атмосферного повітря виникла необхідність проводити більш ретельний контроль щодо впливу на стан атмосферного повітря; на стан поводження з відходами; на якість підземних вод, що живлять питні водозабори селища.

Селищна Програма охорони атмосферного повітря на 2012 – 2016 роки розроблена для вирішення проблеми за напрямком:
 
1) Охорона  атмосферного повітря.

Атмосферне повітря – найважливіший для усього живого природний ресурс, від якісного стану якого в значній мірі залежить здоров’я людини. Атмосферне повітря на території селища забруднюють підприємства, організації та автотранспорт. Обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферу від стаціонарних джерел викидів по селищу Білокуракине за період з 2000 року значно знизився завдяки, перш за все тому, що перестав працювати Білокуракинський молокозавод, практично перестав функціювати Асфальтобетонний завод. Ступінь зменшення забруднення атмосферного повітря пов'язаний також з впровадженням на підприємствах та організаціях енергозберігаючого та ресурсозберігаючого обладнання.

Кількість суб’єктів господарювання у селищі Білокуракине, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу стаціонарними джерелами викидів (та зареєстровані в Держуправлінні охорони навколишнього природного середовища в Луганській області), змінюється у зв’язку з відкриттям нових та ліквідацією зареєстрованих дрібних суб’єктів господарювання.

Основними забруднювачами атмосферного повітря селища Білокуракине  є ВАТ «Луганськнафтопродукт», ДК «Укртрансгаз «НАК «Нафтогаз України», ДП «Донецька залізниця, ДП «Луганський облавтодор» ПАТ «Луганськгаз».

В основному, суб’єкти господарювання селища Білокуракине здійснюють незначні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що суттєво не впливає на стан атмосферного повітря селища.

Для експлуатації та обслуговування автомобілів у місті функціонує одне Автотранспортне підприємство.

Аналіз забруднення атмосферного повітря стаціонарними та пересувними джерелами викидів показує, що головним забруднювачем атмосферного повітря в селищі є автотранспорт. До складу забруднюючих речовин, що викидаються автотранспортом, входять: оксид вуглецю; окисли азоту; вуглеводні; свинець; бенз(а)пирен; сажа, формальдегід (при роботі на природному газі) та інші недиференційовані за складом речовини.

Також атмосферне повітря забруднюється біогазом, що надходить з полігону твердих побутових відходів, який розташований на виїзді в село Бунчуківка. У тілі полігону постійно утворюється біогаз, який при виході на поверхню забруднює атмосферне повітря і є озоноруйнівною речовиною. Також при виході з тіла полігону на поверхню він може самозайматися і спричиняти горіння відходів (поліетиленових, пластикових та інших горючих компонентів відходів). Системою збору та утилізації біогазу полігон не обладнаний. На сьогоднішній день Білокуракинська селищна рада поставила перед районними органами питання передачі селищного полігону твердих побутових відходів на обслуговування КП «Теплокомунзабезпечення», яке матиме повноваження щодо проведення робіт з утилізації та захоронення твердих побутових відходів.

Головними проблемами за даним напрямком є:
- вирішення питання щодо зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря підприємствами селища;
- зниження викидів від автотранспорту;
- зниження забруднення атмосферного повітря біогазом (озоноруйнівним парниковим газом), що утворюється на полігоні ТПВ.

3. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ

Основною метою Програми є забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності населення, покращання стану навколишнього природного середовища уселищі Білокуракине, запобігання і ліквідація негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій, забезпечення раціонального використання природних ресурсів, в тому числі вирішення питання охорони атмосферного повітря.

4. АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМУ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT-АНАЛІЗ)

Сильні сторони (S):

- Співробітництво з Білокуракинською районною, Луганською  обласною радами, районною та  та облдержадміністрацією, з Держуправлінням охорони навколишнього природного середовища в Луганській області з питань надання фінансової допомоги селищу Білокуракине у вирішенні екологічних проблем селища;
- Міжнародне співробітництво з окремих природоохоронних питань;
- Позитивні приклади, що свідчать про можливість зростання обсягів утилізації та вторинного використання окремих видів відходів.

Слабкі сторони (W):

- Негативний вплив економічної та фінансової кризи;
- Обмеженість фінансових ресурсів селищного бюджету (фонду охорони навколишнього природного середовища селища Білокуракине);
- Прийняття на державному рівні відповідних законодавчих та нормативних актів з екологічних, фінансових та інших питань, в результаті чого стає проблематичним виконання запланованих заходів та відбувається скорочення видатків на вирішення екологічних проблем селища;
- Низька зацікавленість широких верств населення проблемами охорони навколишнього природного середовища.

Можливості (O):

- Збільшення обсягів фінансування природоохоронних заходів з міського бюджету (фонду охорони навколишнього природного середовища) внаслідок індексації плати за забруднення довкілля;
- Залучення інвестицій та інноваційних технологій;
- Покращання стану фінансування заходів Програми через (можливе) впровадження актуальних природоохоронних нормативно-правових актів, державних програм тощо, що дасть змогу залучати кошти державного фонду охорони навколишнього природного середовища до фінансування велико витратних заходів;

Загрози (T):
    
- Виконання тільки мало витратних (або безвитратних) та швидкоокупних заходів та проектів;
- Невиконання суб’єктами господарської діяльності заходів, направлених на зниження забруднення навколишнього природного середовища;
- Прийняття на державному рівні законодавчих актів, які унеможливлюють використання коштів міського фонду охорони навколишнього природного середовища;
- Невиконання заходів, фінансування яких передбачено за рахунок коштів інвесторів та суб’єктів господарської діяльності, із-за відсутності зацікавленості або довгострокового терміну окупності заходів.

5. ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗ’ВЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ, ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ, СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

Є три альтернативні шляхи вирішення проблем:

1) Не приймати Програму, залишити все так як є, тобто не втручатися в існуючу ситуацію, не витрачати бюджетні кошти на виконання заходів щодо охорони атмосферного повітря. В цьому разі екологічні проблеми селища не будуть вирішені. До існуючих проблем буде додаватися все більше і більше нових проблем, вирішити які селище вже не буде в змозі;
2) Вирішувати загальноселищні екологічні проблеми лише за рахунок коштів фонду охорони навколишнього природного середовища селища Білокуракине (це близько 10,0 тис.грн. щорічно). В цьому разі проблеми також не будуть вирішені;
3) Третій шлях – це залучення до виконання заходів Програми коштів бюджетів всіх рівнів, коштів підприємств, коштів інвесторів, тобто всі джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством. Може бути, що це є ризикованим шляхом (з різних причин не всі джерела фінансування можуть бути задіяні), але це є дійсно вірний шлях вирішення основних екологічних проблем селища.

Відповідно до мети Програми запропоновано такі засоби розв’язання проблем У напрямку „Охорона атмосферного повітря”.

Розв’язання проблем, пов’язаних із зменшенням надходження забруднюючих речовин в атмосферне повітря смт Білокуракине, пропонується здійснювати шляхами, запропонованими цією Програмою, в тому числі: проведенням контролю (у межах діючого законодавства та наданих повноважень) за дотриманням підприємствами (суб’єктами господарської діяльності) вимог чинного природоохоронного законодавства та за викидами забруднюючих речовин автотранспортом.

Також Програмою передбачено здійснення заходів щодо зменшення надходження в атмосферу парникових газів (озоноруйнуючих сполук в складі біогазу), що утворюється на полігоні твердих побутових відходів (ТПВ) в селищі Білокуракине. На договірних умовах до виконання зазначених заходів залучено ТОВ «Надра Луганщини» (за його згодою).

6. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ

Головним завданням Програми є поліпшення стану навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини, запобігання і ліквідація негативного впливу господарської та іншої діяльності на, перш за все, атмосферне повітря та навколишнє природне середовище в цілому .

Основними завданнями у цих сферах діяльності, що передбачені цією Програмою, є:
1) Охорона атмосферного повітря

Здійснення контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог чинного природоохоронного законодавства, виконання заходів із зниження викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Для виконання цього завдання Програмою передбачено виконання  заходів в результаті виконання заходів буде досягнуто:
- зменшення викидів забруднюючих речовин підприємствами;
- здійснення заходів з утилізації/знешкодження біогазу, що виникає на полігоні ТПВ.

7. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ БІЛОКУРАКИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ З ОХОРОНИ АТМОСФЕРНОГО ПОВІТРЯ НА 2012 – 2016 РОКИ

Запропоновані в Програмі заходи розроблені на основі, в межах та задля розкриття принципів національної екологічної політики, визначених Конституцією України, Законом України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Законом України „Про охорону атмосферного повітря”; Основними напрямами державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки, затвердженими постановою Верховної Ради України від 05.03.1998 № 188/98-ВР, іншими нормативно-правовими актами.

Заходи Програми не виходять за межі „Переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1147, та відповідають вимогам чинного законодавства України.

У межах  цього напряму Програми запропоновано систему заходів щодо охорони атмосферного повітря, виконання яких дозволить ліквідувати причини виникнення проблем, і сприятиме виконанню завдань, визначених Програмою. Розробка Програми здійснювалась з урахуванням наступництва та пріоритетності за співвідношенням „користь/витрати”.

8. РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Джерелами фінансування передбачених Програмою заходів з охорони атмосферного повітря є: селищний  бюджет (у тому числі кошти фонду охорони навколишнього природного середовища смт Білокуракине), обласний бюджет (у тому числі кошти обласного фонду охорони навколишнього природного середовища), державний бюджет (у тому числі кошти державного фонду охорони навколишнього природного середовища), кошти суб’єктів господарювання (за їх згодою), кошти інвесторів (за їх згодою). Також у процесі виконання Програми можуть залучатися кошти з інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.

Фінансування передбачених Програмою заходів з селищного, обласного та державного фондів охорони навколишнього природного середовища регламентується статтею 47 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та Положеннями про ці фонди.

Селищний голова     С.І. Сірик

Аналіз
регуляторного впливу до проекту рішення  селищної ради

Назва регуляторного акта: "Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012 - 2016 роки"
Регуляторний орган: Білокуракинська селищна рада.
Розробник документа: виконавчий комітет Білокуракинської ї селищної ради.

Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення селищної ради «Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012 - 2016 роки» підготовлено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року №308, Закону України „Про охорону атмосферного повітря”; Закону України „Про відходи”; Земельного кодексу України, «Про охорону навколишнього природного середовища», Основними напрямами державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.

1. Визначення проблеми

Необхідність розроблення програми викликана тим, що увага питанням охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та забезпеченню екологічної безпеки життєдіяльності людини останнім часом приділялася недостатньо, таким чином виникла необхідність проводити більш ретельний контроль щодо впливу на стан атмосферного повітря; на стан поводження з відходами, тощо.

2. Цілі державного регулювання

Програма направлена на збереженнята поліпшення атмосферного повітря, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності населення, покращання стану навколишнього природного середовища у селищі Білокуракине, запобігання і ліквідація негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій, забезпечення раціонального використання природних ресурсів, в тому числі вирішення питання охорони атмосферного повітря смт Білокуракине.
 
3. Визначення альтернативних способів досягнення цілей.
   1. Перша альтернатива – залишити дану ситуацію без змін.
   Дана альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що не будуть досягнуті цілі, які ставить перед собою селищна рада.
   2. Друга альтернатива – прийняття рішення «Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря   на 2012 - 2016 роки».
   Дана альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася та досягає поставлених завдань.

4. Механізм і заходи, які забезпечать розв'язання проблеми.

Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього Аналізу, пропонується прийняти селищною радою рішення про затвердження даної Програми.
Рішення встановлює: залучення до виконання заходів Програми коштів бюджетів всіх рівнів, коштів підприємств, коштів інвесторів, тобто всі джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством.
Розв’язання проблем, пов’язаних із зменшенням надходження забруднюючих речовин в атмосферне повітря смт Білокуракине пропонується здійснювати шляхами, запропонованими цією Програмою, в тому числі: проведенням контролю (у межах діючого законодавства та наданих повноважень) за дотриманням підприємствами (суб’єктами господарської діяльності) вимог чинного природоохоронного законодавства та за викидами забруднюючих речовин автотранспортом.

Також Програмою передбачено здійснення заходів щодо зменшення надходження в атмосферу парникових газів (озоноруйнуючих сполук в складі біогазу), що утворюється на полігоні твердих побутових відходів (ТПВ) в селищі Білокуракине. На договірних умовах до виконання зазначених заходів залучено ТОВ «Надра Луганщини» (за його згодою).

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей.

Затвердження рішення «Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012 - 2016 роки» на сесії Білокуракинської селищної ради забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

Реалізація Програми забезпечується селищною радою, виконавчим комітетом, депутатами селищної ради, іншими підприємствами, установами, організаціями та мешканцями селища Білокуракине.

Розробка рішення сесії Білокуракинської  селищної ради здійснюється за принципами:
- законності;
- гласності (відкритості та загальнодоступності);
- колегіальності.

6.Визначення показників результативності рішення.

Показником результативності рішення є:
- зменшення викидів забруднюючих речовин підприємствами;
- здійснення заходів з утилізації/знешкодження біогазу, що виникає на полігоні ТПВ;
- сприяння покращенню екологічних умов довкілля.

7. Обґрунтування терміну дії рішення.

Строк дії зазначеного регуляторного акта не обмежений.

8. Показники результативності регуляторного акту.

Показники результативності регуляторного акту це:
- вищий рівень регулювання прав та обов’язків учасників правовідносин в сферіохорони атмосферного повітря;
- зменшення викидів забруднюючих речовин підприємствами;
- здійснення заходів з утилізації/знешкодження біогазу, що виникає на полігоні ТПВ.
 
9. Визначення заходів відстеження результативності рішення.

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.

Результативність рішення буде відстежуватись за допомогою порівняння якісних показників атмосферного повітря на території селища Білокуракине.

Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу просимо надавати у письмовій формі:

- поштою за адресою: Білокуракинська селищна рада, смт Білокуракине, пл. Горького, 4, Луганська обл., 92200,
- факсом (06462) 2-27-38.

Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб та їх об’єднань приймаються протягом 30 днів з моменту опублікування.

Експертний висновок щодо регуляторного впливу регуляторного акту - рішення Білокуракинської селищної ради
"Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012 - 2016 роки"

Проект рішення сесії Білокуракинської селищної ради „Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012-2016 роки” визначає правові, економічні, соціальні та організаційні засади у сфері охорони атмосферного повітря на 2012-2016 роки  на території Білокуракинської селищної ради та спрямоване на дотримання вимог, встановлених законодавчими актами України.

Запропонований проект Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012-2016 роки відповідає наступним принципам регуляторної політики:

Доцільність – прийняття Закону України "Про охорону атмосферного повітря”; Закону України „Про відходи”; Земельного кодексу України, «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає необхідність розроблення та затвердження місцевих (регіональних) програм з охорони атмосферного повітря на всій території населених пунктів України.

Адекватність – вказана Програма на місцевому рівні має врегулювати відносини у сфері охорони атмосферного повітря на території селища Білокуракине.

Ефективність - запропонована програма з охорони атмосферного повітря на території селища Білокуракине виключає можливість усунення органів місцевого самоврядування від процесу з охорони атмосферного повітря.

Збалансованість – врахування інтересів суб’єктів даних правовідносин (господарювання, громадян, держави) в процесі охорони атмосферного повітря на території селища Білокуракине.

Передбачуваність – послідовність регуляторної діяльності, відповідність її цілям державної політики, а саме прийняття Закону України "Про охорону атмосферного повітря”; Закону України „Про відходи”; Земельного кодексу України, «Про охорону навколишнього природного середовища»,  дозволяє суб’єктам господарювання здійснювати планування їхньої діяльності та вирішення питань на підставах та в площині правового поля.

Прозорість та врахування громадської думки – інформацію щодо обговорення проекту регуляторного акту було опубліковано на сайті Білокуракинської селищної ради в мережі Інтернет.
Зауваження та пропозиції приймалися за адресою: Білокуракинська селищна рада, смт Білокуракине, пл. Горького, 4, Луганська обл., 92200, тел. 2-20-26, до 19.03.2010 р.

Запропонований проект рішення сесії Білокуракинської селищної ради „Про затвердження Про затвердження Програми Білокуракинської селищної ради з охорони атмосферного повітря на 2012-2016 роки” відповідає вимогам, встановлених ст. 4,8,34 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" та Постанови Кабінету Міністрів України №308 від 11.03.2004 р. «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта»

Голова постійної комісії з соціальних питань при Білокуракинській селищній раді    М.П. Зубков
Категорія: Програми | Додав: selrada (06.01.2012)
Переглядів: 1864
Copyright Білокуракинська селищна рада © 2017  зв'язок з адміном
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz