Сайт Білокуракинської селищної ради, Білокуракине, Луганська область
Програми, положення
Меню сайту
Категорії
Програми [36]
Положення [10]
Рішення [55]
Тендера [1]
Бюджет [8]
Бюджет
Форма входу
Пошук
Реквізити
Поштова адреса:
Білокуракинська селищна рада
пл. Т.Г.Шевченка, 4
смт. Білокуракине,
Білокуракинський район,
Луганська область, 92200
УКРАЇНА

Електронна адреса (e-mail):
bk.selrada@gmail.com
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • W3Schools українською
  • W3Schools на русском
  • Білокуракинський портал (архів)
  • Білокуракинський портал (okis)
  • Білокуракинський портал (BS)
  • Білокуракинський портал (WP)
  • Блог SStimorol
  • Життя Білокуракинщини (BS)
  • Життя Білокуракинщини (WP)
  • Життя Білокуракинщини (сайт)
  • Білокуракинська сел.рада
  • Білокуракинський портал (ucoz)
  • Forever, Michael
  • 7 чудес Білокуракинщини
  • СК Восток (Белокуракино)
  • Фильмы онлайн
  • Колектив Грація
  • Банери
    Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 17:48

    Головна » Статті » Програми

    проект Про затвердження програми з охорони атмосферного повітря по Білокуракинській територіальній громаді на 2016 - 2020 роки

                                                                                                                  ПРОЕКТ

    УКРАЇНА

    ЛУГАНСЬКА ОБЛАСТЬ

    БІЛОКУРАКИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА

    СЬОМЕ СКЛИКАННЯ

                 ____________________________ СЕСІЯ

    Р  І  Ш  Е  Н  Н  Я

     

     

     смт.Білокуракине 

    «___»______________2016 року                                                                                                                                                 №____

     

     
       

     

     

    Про затвердження програми

    з охорони атмосферного повітря

    по Білокуракинській територіальній

    громаді на 2016 - 2020 роки

     

     

    Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 26, пункту 9 частини 4 статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та з метою забезпечення виконання законодавства щодо подальшого поліпшення використання та охорони атмосферного повітря», Білокуракинська селищна рада             

      

    В И Р І Ш И Л А:

     

    1. Затвердити програму з охорони атмосферного повітря по Білокуракинській територіальній громаді на 2016 - 2020 роки (далі – програма) згідно з додатком.

     

     

    2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію селищної ради з питань містобудування, будівництва, земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища (Оселедько А.М.) та спеціаліста ІІ категорії селищної ради  Корнієнко В.В.

     

     

     

     

     

    Селищний голова                                                                         С.І. Сірик

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Додаток

    до рішення Білокуракинської  селищої ради від     ___________ року  № ____

    Програма

    з охорони атмосферного повітря по Білокуракинській територіальній громаді

    на 2016 - 2020 роки

     

     

    1. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ

     

    1. Назва: Програма з охорони атмосферного повітря по Білокуракинській територіальній громаді на 2016 - 2020 роки (далі –     Програма).

     

    2. Підстава для розроблення Програми:

    • Конституція України;
    • Закон України „Про місцеве самоврядування в Україні”;
    • Закон України „Про охорону навколишнього природного середовища”;
    • Закон України „Про охорону атмосферного повітря”;
    • Закон України „Про відходи”;
    • Земельний  кодекс України;
    • Основні напрямами державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки, затверджені постановою Верховної Ради України від 05.03.1998 № 188/98-ВР;
    • інші нормативно-правові акти;

     

    3. Розробник Програми: Білокуракинська селищна рада

     

    4. Відповідальний виконавець Програми: Білокуракинська селищна рада

     

    5. Виконавці Програми: Білокуракинська селищна рада, ОСББ, КП «Теплокомунзабезпечення», суб’єкти господарської діяльності (за згодою), інвестори (за згодою).

     

    6. Термін реалізації Програми: 2016 – 2020 роки.

     

    7. Перелік бюджетів та інших джерел фінансування, які беруть участь у виконанні

        Програми:

    • селищний бюджет;
    • державний бюджет;
    • інші кошти (кошти суб’єктів господарювання, кошти інвесторів) (за згодою).

     

    8. Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми,

          всього                                                              –   5110 тис. грн., в тому числі:

    кошти  селищного бюджету                                 –    4860,0 тис грн.;

    кошти суб’єктів господарювання                    –         150,0 тис грн. (за згодою);

    кошти інвесторів                                              –   100,0 тис грн. (за згодою)

     

        

    2. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА

     

           Селище Білокуракине є адміністративним центром територіальної громади та розташоване на півдні Білокуракинського району та протягом  свого існування розвивалося як один із сільськогосподарських центрів Білокуракинського району Луганської області з незначним розвитком промисловості. При розвитку Білокуракинської територіальної громади недостатньо приділялася увага питанням охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та забезпеченню екологічної безпеки життєдіяльності людин. Починаючи з 90-х років минулого століття почалися відбуватися певні зміни в структурі промисловості громади, пов’язані із зміною форм власності на засоби виробництва і нерухомість (частково ці процеси продовжують відбуватися і в наші дні). Це певною мірою вплинуло на стан навколишнього природного середовища. У зв'язку з прийняттям нового законодавства щодо охорони атмосферного повітря виникла необхідність проводити більш ретельний контроль щодо впливу на стан атмосферного повітря; на стан поводження з відходами; на якість підземних вод, що живлять питні водозабори сіл селища громади.

    Програма охорони атмосферного повітря на 2016 – 2020 роки розроблена для вирішення проблеми за напрямком:

     

    1) Охорона  атмосферного повітря.

     

           Атмосферне повітря – найважливіший для усього живого природний ресурс, від якісного стану якого в значній мірі залежить здоров’я людини. Атмосферне повітря на території селища забруднюють підприємства, організації та автотранспорт. Обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферу від стаціонарних джерел викидів по населеним пунктам Білокуракинської територіальної громади за період з 2000 року значно знизився завдяки, перш за все тому, що перестав працювати Білокуракинський молокозавод, практично перестав функціювати Асфальтобетонний завод. Ступінь зменшення  забруднення  атмосферного повітря пов'язаний також з  впровадженням на підприємствах та організаціях енергозберігаючого та ресурсозберігаючого обладнання.

           Кількість суб’єктів господарювання на території громади, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу стаціонарними джерелами викидів (та зареєстровані в Держуправлінні охорони навколишнього природного середовища в Луганській області), змінюється у зв’язку з відкриттям нових та ліквідацією зареєстрованих дрібних суб’єктів господарювання.

           В основному, суб’єкти господарювання здійснюють незначні викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що суттєво не впливає на стан атмосферного повітря.

           Для експлуатації та обслуговування автомобілів у громаді функціонує одне Автотранспортне підприємство.

           Аналіз забруднення атмосферного повітря стаціонарними та пересувними джерелами викидів показує, що головним забруднювачем атмосферного повітря в селищі є автотранспорт.   До складу забруднюючих речовин, що викидаються автотранспортом, входять: оксид вуглецю; окисли азоту; вуглеводні; свинець; бенз(а)пирен; сажа, формальдегід (при роботі на природному газі) та інші недиференційовані за складом речовини. 

          Також атмосферне повітря забруднюється біогазом, що надходить з полігону твердих побутових відходів, який розташований на виїзді в село Бунчуківка. У тілі полігону постійно утворюється біогаз, який при виході на поверхню забруднює атмосферне повітря і є озоноруйнівною речовиною. Також при виході з тіла полігону на поверхню він може самозайматися і спричиняти горіння відходів (поліетиленових, пластикових та інших горючих компонентів відходів). Системою збору та утилізації біогазу полігон не обладнаний.  

    Також атмосферне повітря забруднюється речовинами, що викидаються в атмосферне повітря при згоранні палива (газу, мазуту тощо), яке використовується для роботи автономної системи опалення (котла)  для опалення будівлі.

           Головними проблемами за даним напрямком є:

    • вирішення питання щодо зменшення викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря підприємствами;
    • зниження  викидів  від автотранспорту;
    • зниження забруднення атмосферного повітря біогазом (озоноруйнівним парниковим газом), що утворюється на полігоні ТПВ;
    • зниження викидів в атмосферне повітря при згоранні палива (газу, мазуту тощо), яке використовується для роботи автономної системи опалення (котла) для опалення будівлі.

     

    3. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ

     

    Основною метою Програми є забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності населення, покращання стану навколишнього природного середовища територіальної громади, запобігання і ліквідація негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій, забезпечення раціонального використання природних ресурсів, в тому числі вирішення питання охорони атмосферного повітря.

     

    4. АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМУ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT-АНАЛІЗ)

     

    Сильні сторони (S)

    Слабкі сторони (W)

     

    • Співробітництво з Білокуракинською районною, Луганською  обласною радами, районною та  та облдержадмі-ністрацією, з Держуправлінням охорони навколишнього природного середовища в Луганській області з питань надання фінансової допомоги територіальній громаді у вирішенні екологічних проблем.
    • Міжнародне співробітництво з окремих природоохоронних питань.
    • Позитивні приклади, що свідчать про можливість зростання обсягів утилізації та вторинного використання окремих видів відходів.

     

     

    • Негативний вплив економічної та фінансової кризи. 
    • Обмеженість фінансових ресурсів селищного бюджету (фонду охорони навколишнього природного середовища територіальної громади).
    • Прийняття на державному рівні відповідних законодавчих та нормативних актів з екологічних, фінансових та інших питань, в результаті чого стає проблематичним виконання запланованих заходів та відбувається скорочення видатків на вирішення екологічних проблем селища.
    • Низька зацікавленість широких верств населення проблемами охорони навколишнього природного середовища.

     

    Можливості (O)

    Загрози (T)

     

    • Збільшення обсягів фінансування природоохоронних заходів з міського бюджету (фонду охорони навколишнього природного середовища) внаслідок індексації плати за забруднення довкілля.
    • Залучення інвестицій та інноваційних технологій.
    • Покращання стану фінансування заходів Програми через (можливе) впровадження актуальних природоохоронних нормативно-правових актів, державних програм тощо, що дасть змогу залучати кошти державного фонду охорони навколишнього природного середовища до фінансування велико витратних заходів.

     

     

    • Виконання тільки мало витратних (або безвитратних) та швидкоокупних заходів та проектів.
    • Невиконання суб’єктами господарської діяльності заходів, направлених на зниження забруднення навколишнього природного середовища.
    • Прийняття на державному рівні законодавчих актів, які унеможлив-люють використання коштів міського фонду охорони навколишнього природного середовища
    • Невиконання заходів, фінансування яких передбачено за рахунок коштів інвесторів та суб’єктів господарської діяльності, із-за відсутності зацікавленості або довгострокового терміну окупності заходів.

     

     

     

    5. ОБГРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗ’ВЯЗАННЯ ПРОБЛЕМ,

    ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ;

    СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ

     

           Є три альтернативні шляхи вирішення проблем:

           1. Не приймати Програму, залишити все так як є, тобто не втручатися в існуючу ситуацію, не витрачати бюджетні кошти на виконання заходів щодо охорони атмосферного повітря. В цьому разі екологічні проблеми громади не будуть вирішені. До існуючих проблем буде додаватися все більше і більше нових проблем, вирішити які громада вже не буде в змозі.

           2. Вирішувати загальні  екологічні проблеми лише за рахунок коштів фонду охорони навколишнього природного середовища громади  щорічно. В цьому разі проблеми також не будуть вирішені.

           3. Третій шлях – це залучення до виконання заходів Програми коштів бюджетів всіх рівнів, коштів підприємств, коштів інвесторів, тобто всі джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством. Може бути, що це є ризикованим шляхом (з різних причин не всі джерела фінансування можуть бути задіяні), але це є дійсно вірний шлях вирішення основних екологічних проблем громади. 

           Відповідно до мети Програми запропоновано такі засоби розв’язання проблем у напрямку „Охорона атмосферного повітря”

         

           Розв’язання проблем, пов’язаних із зменшенням надходження забруднюючих речовин в атмосферне повітря на території Білокуракинської територіальної громади, пропонується здійснювати шляхами, запропонованими цією Програмою, в тому числі: проведенням контролю (у межах діючого законодавства та наданих повноважень) за дотриманням підприємствами (суб’єктами господарської діяльності) вимог чинного природоохоронного законодавства та за викидами забруднюючих речовин автотранспортом.

          

           Також Програмою передбачено здійснення заходів щодо  зменшення надходження в атмосферу парникових газів (озоноруйнуючих сполук в складі біогазу), що утворюється на полігоні твердих побутових відходів (ТПВ) в селищі Білокуракине.

     

    6. ПЕРЕЛІК ЗАВДАНЬ І ЗАХОДІВ ПРОГРАМИ

    ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ

     

           Головним завданням Програми є поліпшення стану навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності людини, запобігання і ліквідація негативного впливу господарської та іншої діяльності на, перш за все, атмосферне повітря  та навколишнє природне середовище в цілому .

     

           Основними завданнями у цих сферах діяльності, що передбачені  цією Програмою, є:

     

    1. Охорона атмосферного повітря

           Здійснення контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог чинного природоохоронного законодавства, виконання заходів із зниження викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

           Для виконання цього завдання Програмою передбачено виконання  заходів в результаті виконання заходів буде досягнуто:

    • зменшення викидів забруднюючих речовин підприємствами ;
    • здійснення заходів з утилізації/знешкодження біогазу , що виникає на полігоні ТПВ

     

    7. Напрями діяльності та заходи  програми з охорони атмосферного повітря Білокуракинської територіальної громади на 2016 – 2020 роки

     

    •        Запропоновані в Програмі заходи розроблені на основі, в межах та  для розкриття принципів національної екологічної політики, визначених Конституцією України, Законом України „Про охорону навколишнього природного середовища”, Законом України „Про охорону атмосферного повітря”;Основними напрямами державної політики України у галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки, затвердженими постановою Верховної Ради України від 05.03.1998 № 188/98-ВР, іншими нормативно-правовими актами.

           Заходи Програми не виходять за межі „Переліку видів діяльності, що належать до природоохоронних заходів”, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.09.1996 № 1147, та відповідають вимогам чинного законодавства України.

           У межах  цього напряму Програми запропоновано систему заходів щодо охорони атмосферного повітря, виконання яких дозволить ліквідувати причини виникнення проблем, і сприятиме виконанню завдань, визначених Програмою. Розробка Програми здійснювалась з урахуванням наступництва та пріоритетності за співвідношенням „користь/витрати”.

     

    8. РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

     

    Джерелами фінансування передбачених Програмою заходів з охорони атмосферного повітря є: селищний  бюджет (у тому числі кошти фонду охорони навколишнього природного середовища Білокуракинської територіальної громади), кошти суб’єктів господарювання (за їх згодою), кошти інвесторів (за їх згодою). Також у процесі виконання Програми можуть залучатися кошти з інших джерел фінансування, не заборонених законодавством України.

           Фінансування передбачених Програмою заходів з селищного фонду охорони навколишнього природного середовища регламентується статтею 47 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” та Положеннями про ці фонди.

     

     

     

     

     

     

     

    Селищний голова                                                                         С.І.Сірик.

     

     

     

     

     

     

     

    Аналіз

    регуляторного впливу до проекту рішення  селищної ради

     

             Назва регуляторного акта: "Про затвердження Програми з охорони атмосферного повітря   Білокуракинської територіальної громади на 2016 - 2020 роки"

    Регуляторний орган: Білокуракинська селищна рада.

    Розробник документа: виконавчий комітет Білокуракинської ї селищної ради.

     

    •          Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення селищної ради «Про затвердження Програми з охорони атмосферного повітря Білокуракинської територіальної громади на 2011 - 2020 роки» підготовлено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року №308, Закону України „Про охорону атмосферного повітря”; Закону України „Про відходи”; Земельного кодексу України, «Про охорону навколишнього природного середовища», Основними напрямами державної політики України у гадузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки.

     

    1.Визначення проблеми

            Необхідність розроблення програми викликана тим, щоувага питанням охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів та забезпеченню екологічної безпеки життєдіяльності людини останнім часом приділялася недостатньо, таким чином виникла необхідність проводити більш ретельний контроль щодо впливу на стан атмосферного повітря; на стан поводження з відходами, тощо.

     

    2. Цілі державного регулювання

             Програма направлена на збереженнята поліпшення атмосферного повітря, забезпечення екологічної безпеки життєдіяльності населення, покращання стану навколишнього природного середовища територіальної громади, запобігання і ліквідація негативного впливу господарської та іншої діяльності на навколишнє природне середовище, створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій, забезпечення раціонального використання природних ресурсів, в тому числі вирішення питання охорони атмосферного повітря сіл та селища Білокуракинської територіальної громади.

     

    3. Визначення альтернативних способів досягнення цілей.

             1. Перша альтернатива – залишити дану ситуацію без змін.

             Дана альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що не будуть досягнуті цілі, які ставить перед собою селищна рада.

             2. Друга альтернатива – прийняття рішення «Про затвердження Програми з охорони атмосферного повітря   Білокуракинської територіальної громади на 2011 - 2020 роки».

             Дана альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася та досягає поставлених завдань.

     

    4. Механізм і заходи, які забезпечать розв'язання проблеми.

             Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього Аналізу, пропонується прийняти селищною радою рішення про затвердження даної Програми.

             Рішення встановлює: залучення до виконання заходів Програми коштів бюджетів всіх рівнів, коштів підприємств, коштів інвесторів, тобто всі джерела фінансування, не заборонені чинним законодавством.

           Розв’язання проблем, пов’язаних із зменшенням надходження забруднюючих речовин в атмосферне повітря сіл та селища Білокуракинської територіальної громади пропонується здійснювати шляхами, запропонованими цією Програмою, в тому числі: проведенням контролю (у межах діючого законодавства та наданих повноважень) за дотриманням підприємствами (суб’єктами господарської діяльності) вимог чинного природоохоронного законодавства та за викидами забруднюючих речовин автотранспортом.      

           Також Програмою передбачено здійснення заходів щодо  зменшення надходження в атмосферу парникових газів (озоноруйнуючих сполук в складі біогазу), що утворюється на полігоні твердих побутових відходів (ТПВ) в селищі Білокуракине.

     

    5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей

             Затвердження рішення  «Про затвердження Програми з охорони атмосферного повітря   Білокуракинської територіальної громади на 2016 - 2020 роки» на сесії Білокуракинської  селищної ради забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

             Реалізація Програми забезпечується селищною радою, виконавчим комітетом, депутатами селищної ради, іншими підприємствами, установами, організаціями та мешканцями Білокуракинської територіальної громади.

             Розробка рішення сесії Білокуракинської  селищної ради здійснюється за принципами:

                  - законності;

                  - гласності (відкритості та загальнодоступності);

                  - колегіальності.

     

    6.Визначення показників результативності рішення

             Показником результативності рішення є:

    • зменшення викидів забруднюючих речовин підприємствами ;
    • здійснення заходів з утилізації/знешкодження біогазу , що виникає на полігонах ТПВ

    -    сприяння покращенню екологічних умов довкілля.

     

    7. Обґрунтування терміну дії рішення

             Строк дії зазначеного регуляторного акта не обмежений.

     

    8. Показники результативності регуляторного акту.

             Показники результативності регуляторного акту це:

                  - вищий рівень регулювання прав та обов’язків учасників правовідносин в сферіохорони атмосферного повітря;

    • зменшення викидів забруднюючих речовин підприємствами ;
    • здійснення заходів з утилізації/знешкодження біогазу , що виникає на полігонах ТПВ

     

    9. Визначення заходів відстеження результативності рішення

             Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.

             Результативність рішення буде відстежуватись за допомогою порівняння якісних показників атмосферного повітря на території селища Білокуракине.

     

      Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу  просимо надавати у письмовій формі:

    • поштою за адресою: Білокуракинська селищна рада, смт. Білокуракине, пл. Шевченка, 4, Луганська обл., 92200,
    • факсом (о6462) 2-27-38.

    Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб та їх об’єднань приймаються протягом 30 днів з моменту опублікування.

     

     

     

     

    Категорія: Програми | Додав: selrada (25.12.2015)
    Переглядів: 773
    Copyright Білокуракинська селищна рада © 2024  зв'язок з адміном
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz