Сайт Білокуракинської селищної ради, Білокуракине, Луганська область
Програми, положення
Меню сайту
Категорії
Програми [36]
Положення [10]
Рішення [55]
Тендера [1]
Бюджет [8]
Бюджет
Форма входу
Пошук
Реквізити
Поштова адреса:
Білокуракинська селищна рада
пл. Т.Г.Шевченка, 4
смт. Білокуракине,
Білокуракинський район,
Луганська область, 92200
УКРАЇНА

Електронна адреса (e-mail):
bk.selrada@gmail.com
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Друзі сайту
  • W3Schools українською
  • W3Schools на русском
  • Білокуракинський портал (архів)
  • Білокуракинський портал (okis)
  • Білокуракинський портал (BS)
  • Білокуракинський портал (WP)
  • Блог SStimorol
  • Життя Білокуракинщини (BS)
  • Життя Білокуракинщини (WP)
  • Життя Білокуракинщини (сайт)
  • Білокуракинська сел.рада
  • Білокуракинський портал (ucoz)
  • Forever, Michael
  • 7 чудес Білокуракинщини
  • СК Восток (Белокуракино)
  • Фильмы онлайн
  • Колектив Грація
  • Банери
    Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 20:15

    Головна » Статті » Програми

    Програма розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки
    проект
    БІЛОКУРАКИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
    ШОСТЕ СКЛИКАННЯ
    _______________ СЕСІЯ

    Р І Ш Е Н Н Я

    від __________ 2011 року
    смт. Білокуракине                №________

    Про затвердження «Програми розвитку земельних відносин
    на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки»


    Розглянувши «Програму розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки», керуючись ст.26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 12 Земельного кодексу України, ст.12,46,55 Закону України «Про охорону земель»,  Білокуракинська селищна рада

    В И Р І Ш И Л А:

    1. Затвердити «Програму розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 20011–2015 роки».

    2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з агропромислового комплексу, земельних питань (Атаманська Н.А.) та спеціаліста ІІ категорії Білокуракинської селищної ради Єременко О.А.

    Селищний голова  С.І.Сірик


    Затверджено:
    рішенням _______________ сесії
    Білокуракинської селищної ради
    шостого скликання
    від ”___” ________ 2011 року
    за № __
     
    ПРОГРАМА
    розвитку  земельних відносин
    на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки

    смт. Білокуракине                                                                                                                                          2011 р.

    Програму розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки розроблено з метою забезпечення ефективного використання та підвищення цінності земельних ресурсів, створення оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростання її економічної цінності. У найближчі 5 років згідно з Програмою передбачається : забезпечення подальшого розвитку відносин власності на землю, який полягатиме, насамперед, у сприянні реалізації відповідних положень Конституції України, землевпорядного забезпечення та вдосконалення земельних відносин у сільськогосподарському виробництві; забезпеченні заходів з охорони земель; подальшому розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради;  розвитку ринку земель. Фінансування робіт, передбачених Програмою, здійснюватиметься  за рахунок Державного та місцевих бюджетів, коштів землекористувачів та землевласників, інших джерел фінансування. Витрати на реалізацію Програми за розрахунками складатимуть 534,5 тис. гривень. Реалізація Програми здійснюватиметься протягом 5 років (2011 – 2015 роки).
           
    З М І С Т:

    Вступ

    1. Загальна характеристика території Білокуракинської селищної ради.

    2. Основні напрямки розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки:
      2.1 Мета, принцип та основні напрямки, передбачені Програмою розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки;
       2.2 Проведення земельної реформи та здійснення землеустрою для забезпечення реалізації Програми;
       2.3 Охорона та раціональне використання земель;
       2.4 Грошова оцінка земельних ділянок;
       2.5 Інвентаризація земельних ділянок;
       2.6 Розмежування земель комунальної та державної власності;
       2.7 Приватизація земельних ділянок громадянами України;
       2.8 Продаж земель несільськогосподарського призначення.

    3. Очікувані результати

    ВСТУП

    У соціально-економічному розвитку суспільства земельним ресурсам завжди належала провідна роль. Тому характер і масштаби земельних перетворень визначають темпи та ефективність розвитку національної економіки, формування ринкових відносин. Реформування земельних відносин у державі здійснюються протягом 14 років. Основним принципом, який визначає напрямки земельного реформування є подолання державної монополії щодо власності  на землі і встановлення багатосуб”єктності прав власності на землю. З прийнятим з 25 жовтня 2001 року Земельним кодексом України, який набрав чинності з 1 січня 2002 року, визначилася земельна політика держави, яка і в подальшому повинна концентруватися  на остаточному розв”язанні проблеми розвитку відносин власності на землю, формуванні цивілізованого ринку земель, розвитку іпотечного кредитування, удосконаленні системи земельних платежів, підвищення ефективності державного управління земельними ресурсами, поліпшеній організації державного контролю за використанням і охороною земель.

    Після набрання чинності Земельного кодексу України, Верховною Радою прийнято понад 20 законів, які регулюють земельні відносини та використання земель і які є базовими для формування ринку земель. Ключовими серед них закони : „Про землеустрій”, „Про порядок виділення в натурі (на місцевості) земельних ділянок власника земельних часток (паїв)”, „Про охорону земель”, „Про державний контроль за використанням та охороною земель”, „Про особисте селянське господарство”, „Про фермерське господарство”, „Про оцінку земель”, „Про оренду земель”. Разом с тим, потребують вирішення ще багато невідкладних і доволі складних завдань. По-перше, проведення земельної реформи пов”язане зі значним збільшенням кількості землекористувань та землеволодінь, виконання великої кількості обґрунтувань,  технічних розрахунків, виготовлення картографічних матеріалів, юридичного посвідчення прав на земельні ділянки та їх державної реєстрації тощо. По-друге, проведення землевпорядних робіт в умовах реформування земельних відносин потребує відповідного фінансування як з боку держави, так і з боку місцевих бюджетів, а також за рахунок власних коштів землекористувачів та землевласників. З метою визнання основних засад реформування земельних відносин на основі раціонального та ефективного використання землі, гарантування громадянам, юридичним особам, територіальним громадам сіл, селищ права власності на землю, формування ефективного механізму регулювання земельних відносин і державного управління земельними ресурсами.

    1.Загальна характеристика території Білокуракинської селищної ради

    Селище Білокуракине розташоване на півдні Білокуракинського району. На півдні межує із Олексіївською сільською радою, на заході із Дем”янівською сільською радою, на півночі з Павлівською сільською радою; на сході з Лизінською сільською радою. Територія Білокуракинської селищної ради знаходиться в зоні степної рівнини, яка розчленяється річковою та ярково-круто схильною сіткою. Головна водна артерія – річка Біла, яка впадає  в р. Айдар. Клімат помірно-континентальний із виразними посухами. Середня температура найтеплішого місяця – липня +25°С, найхолоднішого – січня -15°С. Середньорічна кількість опадів коливається від 350 до 550 мм.

    В адміністративному відношенні селище Білокуракине є районним центром. Площа території Білокуракинської селищної ради складає 13414,1 га, що становить 9,3% площі Білокуракинського району. Земельний фонд території Білокуракинського селищної ради станом на 01.01.2011 року складає 13414,1 га. Структура земельного фонду території селищної ради свідчить, що 83,9% зайнято сільськогосподарськими землями, з них сільськогосподарських угідь – 82,2%, у тому числі ріллі 53,57%;  багаторічних насаджень – 0,13%; сіножатей і пасовищ – 28,5%. Розораність сільськогосподарських угідь – 65,2%. Ліси та інші лісовкриті площі по району становлять 907,1861 га. Лісистість території  - 6,8%.

    На долю сільськогосподарських підприємств припадає 40,9% земель, у тому числі в недержавних 40,9%.
    У власності й користуванні громадян знаходиться 4585,5259 га (34,2% загальної площі), у тому числі наданих для ведення селянського (фермерського) господарства – 914,0876га (6,8%); особистого підсобного господарства – 224,3038 га (1,7%); товарного сільгоспвиробництва – 2685,2819 га (20,0%); присадибні земельні ділянки – 344,9355 га (2,6%); городництва – 353,78 га; сінокосіння та випасу худоби – 52,53 га. Землі закладів, установ, організацій складають 37,1484 га. (0,3%); промислових та інших підприємств – 9,8727 га (0,07%); підприємств та організацій транспорту – 246,4172 га (1,8%); лісогосподарських підприємств 1198,1864 га (8,9%); водогосподарських підприємств – 99,47 га (0,7%). Землі державної власності, які не надані у власність і користування (землі запасу, резервного фонду та загального користування), займають 1626,1093 га (12,1%).

    На 01.01.2011 року у державній власності знаходиться 833,499 га (6,2%). Кількість власників землі та землекористувачів по селищній раді – 9873. Площа земельного фонду в розрахунку на 1 мешканця селища становить 1,78 га, у тому числі сільськогосподарських угідь 1,46 га, з них ріллі 0,95 га.

    2. Аналіз виконання Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради за 2006 – 2010 роки.

    «Програма розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради за 2006-2010 роки», ставила своєю метою подальший розвиток земельної реформи, виконання задач раціонального використання земель, підвищення родючості ґрунтів, охорони земельних ресурсів. Площа території Білокуракинської селищної ради дорівнює 13414,1 га, що складає 9,3% площі Білокуракинського району. Земельний фонд Білокуракинської селищної ради за станом на 01.01.2010 року складає 13414,1 га. Структура земельного фонду селища свідчить про те, що  83,8% займають сільськогосподарські землі, з них сільськогосподарських угідь – 11008,7882 га, у тому числі: ріллі – 7171,2184 га, сіножаті – 1170,6871 га, пасовищ – 2653,0027 га, багаторічних насаджень – 13,88 га.

    Основними напрямками виконання Програми розвитку земельних відносин на 2006-2010 роки є:

    2.1. Виготовлення державних актів на право приватної власності на землю власниками сертифікатів на право на земельну частку (пай). За станом на 01.01.2010 року по Білокуракинській селищній раді 882 громадяни мають право на земельну частку (пай), з них 882 громадяни одержали сертифікати на земельну частку (пай). Фактично оформлено державних актів 866, що складає 98% від отриманих сертифікатів.
    Одночасно з виготовленням державних актів на право власності на землю по такому виді угідь як «рілля», виготовляються державні акти на право власності на сіножатні  угіддя. Робота ця проведена по землях колишнього КСП «Дружба», на 57 земельних ділянках виготовлені державні акти.

    2.2. Проведення грошової оцінки населеного пункту.
    Грошова оцінка населеного  пункту Білокуракине проведена і застосовується при оподатковуванні, заключенні договорів оренди земельних ділянок, при складанні цивільно-правових угод.

    2.3. Інвентаризація земельних ділянок.
    Станом на 01.01.2011 року кількість земельних ділянок, по яких проведена інвентаризація (уточнення площ) складає 4058 земельних ділянок, з них 3959 – присадибних ділянок громадян, 23 земельні ділянки знаходяться у постійному користуванні підприємств і організацій, 103 земельних ділянки надано в оренду із земель державної власності в межах та за межами населеного пункту Білокуракине.

    2.4. Розмежування земель державної і комунальної власності.
    Місцевим бюджетом Білокуракинскої селищної ради в 2003 році виділені грошові кошти в сумі 7,0 тис. гривень на виконання цих робіт ТОВ Землевпорядна фірма «Лан» (м. Луганськ).

    2.5. Відновлення планово-картографічних матеріалів.
    По землях колишньої колективної власності КСП селища є плани масштабу 1:10000 і 1:25000. Ці матеріали зараз оновлюються. Проводиться інвентаризація площ під ріллею, сіножатями і пасовищами та виконується відновлення планів зйомок минулих років. У відділ земельних ресурсів у даний час надійшли оновлені графічні матеріали масштабу 1:10000 по землях колишнього КСП «Рассвет». Мається в наявності електронна карта і топографічний план масштабу 1:5000 земель населеного пункту Білокуракине. Довершена робота з уточнення меж ради і населеного пункту Білокуракине і уточнення їхніх площ.

    2.6.Розвиток ринку землі.

    За весь період продажу за станом на 1.01.2011 року кількість продажу земельних ділянок комунальної власності, на яких розміщені об'єкти нерухомості (магазини, автозаправні станції, адміністративні і виробничі будинки), складає 100 земельних ділянок загальною площею 226884,31 га на суму 782435,40 грн. Протягом 2010 року було продано 4 земельних ділянки загальною площею 1,845 га на суму 109210 грн.

    2.7. Залуження деградованої ріллі.
    При проведенні робіт з виготовлення державних актів на право приватної власності на землю відзначаються окремі ділянки з низьким бонітетом, підвищеною крутістю схилів, низьким змістом гумусу в ґрунті, підвищеним ризиком ерозії і змивові ґрунтів. Згідно матеріалів по виготовленню державних актів на право власності на землю власникам сертифікатів по такому виду сільськогосподарських угідь, як рілля, виконаних ТОВ «Землевпорядна фірма «Лан», Обласним центром впровадження «Агроцентрнаука» і іншими землевпорядними організаціями, були виділені окремі ділянки ріллі використання яких по призначенню недоцільно, виходячи з природоохоронних вимог (низький бонітет ґрунтів, малий зміст гумусу, засолення ґрунтів, природний ухил ділянки, що погрожує змиву ґрунтів і т.д). Згідно наявних матеріалів у селищній раді, такі ділянки деградованої і малопродуктивної ріллі загальною площею 246,7158 га повинні бути переведені в сіножатні угіддя. В даний час згідно форми 6-зем річної звітності Білокуракинської селищної ради вищезгадана площа переведена в сіножатні угіддя. Однак процедури практичного перекладу деградованої ріллі в інші по призначенню угіддя законодавством не передбачені. Станом на 01.01.2011 року залужено 117,4684 га деградованих сіножатних угідь. Програмою передбачено обсяг робіт щодо проведення залуження деградованої ріллі на 2011-2015 роки по Білокуракинській селищній раді (додаток 1).

    2.8. Заключення договорів оренди і виплата орендної плати по землях сільськогосподарського призначення державної власності в межах та за межами населеного пункту Білокуракине.
    За станом на 01.01.2011 р. фізичними і юридичними особами орендуються 520,8214га сільськогосподарських земель, у тому числі 491,8712 га ріллі, 28,95 га сіножать. Орендна плата за використання земель в 2010 році складала 62905,25 грн., фактично сплачено 62905,25 грн., що становить 100%.

    2.9. Заключення договорів оренди і виплата орендної плати за використання земельних часток (паїв).
    За станом на 01.01.2011 рік укладено 716 договорів оренди на земельні частки (паї), з них 695 - згідно державних актів. Усього орендна плата складає 1523,77 тис. грн. Проплачено 1523,77 тис. грн., що складає 100 %.

    2.10. Водний фонд.
    На землі водного фонду укладений договір оренди на земельну ділянку під водою загальною площею 88,5387 га. Сума орендної плати 20181,84 грн. в рік. Проплачено 20181,84 грн., що складає 100%.

    2.11. Надання земельних ділянок працівникам соціальної сфери.
    За станом на 01.01.2011 року передано у власність і користування працівникам соціальної сфери 613 земельних ділянок загальною площею 140,6324 га, у т.ч. 274 земельні ділянки загальною площею 38,7362 га - для житлового будівництва, 339 земельних ділянки загальною площею 101,8962 га - для особистого селянського господарства.

    3. Основні напрямки розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки.

    3.1. Мета, принципи та основні напрямки, передбачені Програмою розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки.

    Мета Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки полягає у забезпеченні ефективного використання та підвищення цінності земельних ресурсів, створенні оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростанні її економічної цінності.

    Формування земельних відносин у найближчі п'ять років базування на принципах:
    - непорушні права приватної власності на землю;
    - соціальної справедливості в перерозподілі земель, що перебувають у державній та комунальній власності;
    - узгодженності напрямків земельних відносин в аграрному секторі економіки;
    - збільшення надходжень у місцевий бюджет за рахунок підвищення ефективності використання земель та підвищення кількості землевласників та землекористувачів.

    Основними напрямками Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки є:
    - забезпечення подальшого розвитку відносин власності на землю;
    - землевпорядне забезпечення та вдосконалення земельних відносин у сільськогосподарському виробництві;
    - забезпечення заходів з охорони та раціонального використання земель;
    - подальший розвиток земельних відносин в селищній раді та населеному пункті;
    - розвиток ринку земель.

    Розвиток відносин власності на землю полягатиме, насамперед, у забезпеченні реалізації відповідних положень Конституції України та передбачатиме:
    - Розмежування земель державної та комунальної власності;
    - Приватизацію громадянами України земельних ділянок різного функціонального призначення за винятком тих, які відповідно до закону не можуть передаватися в приватну власність;
    - Посвідчення права приватної власності на землю відповідними державними актами на право власності на земельну ділянку;
    - Встановлення меж земельних ділянок всіх форм власності;
    - Удосконалення  земельних відносин у сільськогосподарському виробництві  та забезпечення заходів з охорони земель передбачатиме розробку проектів землеустрою, що забезпечують;
    - Еколого-економічне обґрунтування сівозмін та впорядкування угідь;
    - Рекультивацію порушених земель, землювання малопродуктивних угідь;
    - Підвищення родючості земель;
    - Захист земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, осушення, зсувів, ущільнення тощо.

    Головним завданням щодо подальшого розвитку земельних відносин в населеному пункті буде:
    - Забезпечення безперешкодної реалізації громадянами, юридичними особами та державою права власності на землю;
    - Створення умов для рівноправної участі територіальної громади селища у розвитку ринку земель.

    У процесі реалізації Програми здійснюватиметься земельно-кадастрова інвентаризація території населеного пункту, розмежування земель державної та комунальної власності, проведення грошової оцінки земель за межами населеного пункту, корегування грошової оцінки земель в межах населеного пункту. Розвиток ринку земель на засадах поєднання суспільних та приватних інтересів, законності та прозорості полягатиме у стимулюванні приватизації земельних ділянок несільськогосподарського призначення, насамперед, у населеному пункті; відведенні в натурі земельних ділянок усім бажаючим власникам земельних часток (паїв) та видачі їм державних актів на право власності на земельну ділянку; активізації діяльності щодо проведення грошової оцінки земель за межами населеного пункту, а також необхідних кадастрових зйомок та вишукувань, з метою визначення на місцевості меж земельних ділянок функціональному відокремленні ринку земель сільськогосподарського призначення від ринку земель іншого призначення.

    Програма містить орієнтовні розрахунки щодо фінансування намічених заходів із Державного та місцевого бюджету, за рахунок коштів землевласників і землекористувачів, інших джерел фінансування. Витрати на її реалізацію за розрахунками складатимуть 534,5 тис. гривень. Конкретне співвідношення цих джерел фінансування залежатиме від прийняття відповідних нормативно-правових актів, стану економіки держави, розуміння органами місцевого самоврядування об’єктивної необхідності подальшого реформування земельних відносин. За кожним із перерахованих напрямків передбачені окремі обсяги робіт. Реалізація Програми здійснюватиметься протягом п’яти років (2011- 2015 роки). Важливим є те, що буде напрацьована Програма по раді з визначенням обсягів, термінів виконання та джерел фінансування.

    3.2. Проведення земельної реформи та здійснення землеустрою для забезпечення реалізації Програми.

    За роки проведення земельної реформи в Україні найважливіших змін зазнали відносини у сфері земель сільськогосподарського призначення. У результаті проведення приватизації земель в смт. Білокуракине роздержавлено 2 сільськогосподарських підприємства. Здійснено паювання  8365,9282 га земель, які перебували в колективній власності 2 сільськогосподарських підприємств. Право на земельну частку (пай) набули 882 громадянина. З них 882 громадян отримали сертифікати на земельну частку (пай). На виконання Указу Президента України від 03.12.1999 р. №1529 "Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектору економіки” в селищній раді проведені роботи з реформування колективних сільськогосподарських підприємств на засадах приватної власності на землю. На базі реформованих КСП станом на 1 січня 2011 року створено 16 агроформувань ринкового типу, з них :
    - 5 (38 %) - товариства з обмеженою відповідальністю;
    - 2 (15%) - приватних сільськогосподарських підприємства;
    - 6 (46%) -  інші суб’єкти господарювання.

    Станом на 01.01.2011 року сільськогосподарськими товариствами з обмеженою відповідальністю використовуються 466 земельних паїв громадян, що становить 53% від загальної кількості земельних паїв. Приватні сільськогосподарські підприємства використовують 295,5 земельних паїв громадян, що становить 34% від загальної кількості паїв. Фермерські господарства використовують 63 земельних пая громадян, що становить 7% від загальної кількості паїв. Приватними сільгосптоваровиробниками використовуються 24 земельних пая громадян, що становить 2,7% від загальної кількості паїв. Індивідуальні землевласники, які самостійно використовують 33,5 власних земельних паїв, становить 3,8% від загальної кількості земельних паїв.

    Сучасні перетворення земельної власності потребують остаточного завершення та юридичного закріплення прав власності та землекористування. Впродовж 2006 - 2010 років на території Білокуракинської селищної ради практично завершилися роботи по виготовленню власникам державних актів на право власності на землю на пайові орні землі. Станом на 01.01.2006 року було виготовлено 866 державних актів, що становить 98% від загальної кількості земельних паїв. На даний час не виготовлено 16 державних актів власникам земельних паїв, які на даний час враховуються в селищній раді, як невитребувані. Разом з тим, власники земельних паїв виявляють бажання використовувати кормові угіддя (сіножаті та пасовища) самостійно, а не спільно, шляхом створення суспільних сіножатей та пасовищ територіальної громади селища. Тому, на 2011 – 2015 роки Програмою передбачено виготовлення власникам земельних паїв 264 державних акти на право власності на землю (кормові угіддя) (додаток 2). Земельна політика держави має бути реалізована шляхом науково обґрунтованого перерозподілу земель з формуванням раціональної системи землеволодінь і землекористувань, з усуненням недоліків у розташування земель, створенням екологічно сталих ландшафтів і агросистем; інформаційного забезпечення правового, економічного, еколого–економічного, містобудівного механізму регулювання земельних відносин на всіх рівнях господарювання. Вирішення цих питань можливе лише за умови проведення землеворядних робіт і заходів, які спрямовані на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території селища і господарських структур, що формуються на сучасному етапі відповідно до Закону України "Про землеустрій”.

    Для здійснення земельних перетворень у рамках виконання Програми передбачається організація та виконання таких основних видів землевпорядних робіт:
    - проекти землеустрою щодо формування земель комунальної власності територіальної громади і проекти розмежування земель державної та комунальної власності населеного пункту;
    - проекти землеустрою щодо створення нових та впорядкування існуючих землеволодінь землекористувань;
    - проекти землеустрою, що забезпечують еколого – економічне обґрунтування сівозмін та впорядкування угідь;
    - технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
    - технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку.

    Одним із головних завдань землеустрою на землях сільськогосподарського призначення є запобігання безсистемному вирощуванню сільськогосподарських культур, що призводять до зниження родючості та виснаження ґрунтів, захист сільськогосподарських угідь від водної та вітрової ерозії, досягнення науково – обґрунтованої структури посівних площ. Тому, на 2011 – 2015 роки Програмою передбачається розробка проектів землеустрою, що забезпечують еколого – економічне обґрунтування  сівозмін та впорядкування угідь. Ці проекти будуть розроблятися, як за кошти Держбюджету України, так і за кошти замовників у господарствах, які відрізняються стабільністю землекористування та рентабельністю землекористування та рентабельністю сільськогосподарського виробництва.

    3.3. Охорона та раціональне використання земель.

    Внаслідок інтенсивного землеробства сільськогосподарське освоєння та розораність території Білокуракинької селищної ради досягли 82,2 % та   53,6 % відповідно, а розораність сільськогосподарських угідь складає  65%. Наслідком високого господарського освоєння земельного фонду без належних заходів щодо його охорони та відтворення як виробничого ресурсу й важливої складової навколишнього природного середовища є прогресуюча деградація земель, що створює загрозу продовольчій безпеці селища. На цей час лісистість області складає 12,5 % , а лісистість Білокуракинської селищної ради -- близько 6,8% , тому необхідно з метою досягнення найефективнішого впливу на клімат, ґрунти, водні об’єкти та повітря досягти 16% лісистості (додаток 3). Майже всі річки та водні об’єкти району прибережних захисних смуг, наявність яких передбачається Водним Кодексом України, що порушує сприятливий режим водних об’єктів, призводить до їх засмічення, а також до заболочення заплавних земель. Проблема створення водоохоронних зон і прибережних смуг загострюється у зв’язку із загальним погіршенням стану річок й водоймищ, обмеження коштів на їх утримання, розораністю орних земель при веденні городництва.

    Відповідно до Закону України "Про охорону земель” основною метою державної політики у сфері охорони земель є:
    - забезпечення охорони земель, як основного національного багатства народу України;
    - пріоритет вимог екологічної безпеки у використанні землі як просторового базису, природного ресурсу й основного засобу виробництва;
    - відшкодування збитків, заподіяних порушенням законодавства України про охорону земель;
    - нормування і планомірне обмеження впливу господарської діяльності на земельні ресурси;
    - поєднання заходів економічного стимулювання та юридичної відповідальності в галузі охорони земель;
    - публічність у вирішенні питань охорони земель, використанні коштів Державного бюджету та місцевого бюджету на охорону земель.

    Для забезпечення заходів з охорони земель необхідно розробляти робочі проекти землеустрою щодо рекультивації порушених земель, землювання малопродуктивних угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, зсувів, ущілення, закислення, забруднення промисловими та побутовими відходами, хімічними речовинами, покращення сільськогосподарських земель, підвищення родючості ґрунтів. Обсяги робіт щодо охорони земель, що передбачені Програмою в додатку 4. Також Програмою передбачені обсяги щодо реалізації заходів щодо охорони земель навколо об"єктів поводження з відходами, що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів, які перебувають у власності територіальної громади на 2011-2015 роки по Білокуракинській селищній раді (додаток 5).

    3.4 Грошова оцінка земельних ділянок.

    Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законодавством, орендної плати за використання земель державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

    Відповідно до Постанови Верховної ради від 16.07.1999р. № 999 – ХІV "Про продовження строку проведення грошової оцінки земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення” по Білокуракинській селищній раді було завершено проведення робіт по визначенню грошової оцінки населеного пункту. Програмою 2011-2015 років передбачається корегування технічної документації щодо грошової оцінки земель населеного пункту (додаток 6). Також Програмою 2011-2015 років передбачено проведення грошової оцінки земель за межами населеного пункту на землях несільськогосподарського призначення та землях сільськогосподарського призначення державної власності (додаток 7).

    3.5 Інвентаризація земельних ділянок.

    Метою проведення інвентаризації земель населеного пункту Білокуракине та земель за його межами є створення інформаційної бази для ведення державного земельного кадастру, регулювання земельних відносин, раціонального використання й охорони земель земельних ресурсів, ефективного та об’єктивного оподаткування. Обліковим об’єктом інвентаризації є земельна ділянка, що знаходиться у власності або користуванні юридичних та фізичних осіб. На виконання Програми Верховної ради Української РСР від 18.12.1990 р. "Про земельну реформу” Білокуракинській селищній раді необхідно було провести інвентаризацію земель усіх категорій, визначивши ділянки, що використовуються не за цільовим призначенням, нераціонально, призводять до погіршення екологічної обстановки. Протягом 2011 – 2015 років в с.Білокуракине передбачено проінвентаризувати 28,75 га земель населеного пункту  та 282,48 га земель за межами населеного пункту (додатки 8 – 9). За результатами інвентаризації буде створено достовірну інформаційну базу для здійснення повного справляння плати за землю, підтвердження прав на землю суб’єктів земельних відносин.    Очікується, що за період Програми надходження від плати за землю за рахунок уточнення бази оподаткування збільшиться  на 15-20%.

    3.6 Розмежування земель державної і комунальної власності.

    За минулий період (2006 – 2010 роки) по селищній раді землевпорядною організацією розпочаті роботи по розмежуванню земель державної та комунальної власності. Площа земель державної власності, що підлягає розмежуванню становить 4,5 тис. га. Протягом 2011 року Програмою передбачається в повному обсязі провести розмежування земель державної та комунальної власності на території Білокуракинської селищної ради (додаток 10). Це дасть можливість територіальній громаді самостійно володіти, користуватися і розпоряджатися  належними їм землями, піклуватися про їх раціональне й ефективне використання, охорону від деградації. Землі, що залишаються у державній власності, будуть сприяти забезпеченню безпеки держави й інших національних і загальнодержавних інтересів.

    3.7 Приватизація земельних ділянок громадянами України.

    За період 2006-2010 років по Білокуракинській селищній раді було заплановано видати 344 державних акти на право власності на земельні ділянки. Громадянами смт. Білокуракине за цей період отримано 409 державних актів, що складає 119% від запланованого. Згідно з Програмою планується видати громадянам смт. Білокуракине ще 300 державних актів на право власності на земельні ділянки (присадибні ділянки, особисте селянське господарство, для ведення садівництва тощо) (додаток 11).

    3.8 Продаж земель несільськогосподарського призначення.

    Приватна власність на землю в будь-якій країні встановлює її економічне зростання завдяки ефективному використанню наявних земельних ресурсів. Переваги приватної власності стають очевидними, коли існує діючий ринок землі. Сьогодні ринок земель несільськогосподарського призначення по Білокуракинській селищній раді формується в умовах не рівноважного попиту її пропозиції. Корисність  земельній власності, а також, її вартість значною мірою визначається індивідуальною особою, яка має у ній потребу, її компетентність, інформованість. Разом з тим, корисність земельних ділянок залежить від ринкових факторів; попиту й пропозиції, очікуваних  переваг, місця розташування, забудови, умов перепродажу й альтернативних можливостей  використання тощо. Згідно  з Програмою на 2011-2015 роки очікується надходження до бюджету Білокуракинської селищної ради від продажу земель несільськогосподарського призначення в сумі 100 тис. гривень (додаток 12).

    4. Очікувані  результати

    Виходячи з перспективи розвитку правової бази, основних напрямків державної політики у сфері регулювання земельних відносин, стратегічних цілей у реалізації заходів з охорони земель, наявності коштів на проведення земельної реформи, реалізація Програми дозволить створити умови для:
    - завершення оформлення прав власності на земельні ділянки, власників земельних часток (паїв), у тому числі кормових угідь та  багаторічних  насаджень;
    - приватизації громадянами і юридичними особами України земельних ділянок різного функціонального призначення, за винятком тих, які відповідно до законодавства не можуть передаватись у приватну власність;
    - задоволення потреб громадян у земельних ділянках для ведення особистого селянського господарства, сінокосіння і випасу худоби, садівництва і городництва, індивідуального житлового будівництва;
    - активізації діяльності щодо проведення грошової оцінки земельних ділянок за межами населеного пункту, а також необхідних кадастрових зйомок та вишукувань з метою визначення на місцевості меж земельних ділянок;
    - проведення інвентаризації територій населеного пункту та земель за межами населеного пункту;
    - проведення розмежування земель державної і комунальної власності;
    - створення умов рівноправної участі територіальної громади селища Білокуракине у ринку земель через відповідні органи місцевого самоврядування;
    - відновлення стану та функцій порушених земель, запобігання зростанню бур’янами, чагарниками і дрібноліссям сільськогосподарських угідь;
    - підвищення родючості ґрунтів, запровадження екологобезпечних систем землеробства;
    - розкорчування полезахисних і багаторічних насаджень, які втратили свої функціональні властивості або використовуються з низькою ефективністю;
    - проведення робіт із землеустрою агроформувань незалежно від форм власності та користування;
    - проведення робіт щодо реалізації заходів по охороні земель навколо об’єктів поводження з відходами що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів.

    Запровадження ринку землі та отримання доходів від продажу земель несільськогосподарського призначення в значній мірі може забезпечити фінансування обсягів робіт, що передбачені Програмою.

    Додатки:

    Аналіз регуляторного впливу проекту
    Програми розвитку земельних відносин
    на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки


    Цей аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до положень ст. 26,59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 1, 5, 8, 12, 33,34 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", ст. ст. 1,5,8,12,33,34 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", Постанови Кабінету Міністрів України №308 від 11.03.2004 р. «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», Земельного кодексу України, Закону України „Про землеустрій”, Закону України „Про охорону земель”, Закону України „Про особисте селянське господарство”.

    Програму розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки розроблено з метою визнання основних засад реформування земельних відносин на основі раціонального та ефективного використання землі, гарантування громадянам, юридичним особам, територіальній громаді селища, права власності на землю, формування ефективного механізму регулювання земельних відносин і державного управління земельними ресурсами. У найближчі 5 років згідно з Програмою передбачається: забезпечення подальшого розвитку відносин власності на землю, який полягатиме, насамперед, у сприянні реалізації відповідних положень Конституції України,  землевпорядне забезпечення та вдосконалення земельних відносин у сільськогосподарському виробництві; забезпечення заходів з охорони земель; подальший розвиток земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради; розвиток ринку земель. Фінансування робіт, передбачених Програмою, здійснюватиметься  за рахунок Державного та місцевого бюджетів, коштів землекористувачів та землевласників, інших джерел фінансування.

    1. Опис проблеми, яку планується розв’язати шляхом затвердження Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки

    Затвердження Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки ставить на меті подальший розвиток земельної реформи, виконання задач раціонального використання земель, підвищення родючості ґрунтів, охорони земельних ресурсів.

    2. Цілі державного регулювання
    Ціль Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки полягає у забезпеченні ефективного використання та підвищення цінності земельних ресурсів, створені оптимальних умов для суттєвого збільшення соціального, інвестиційного і виробничого потенціалів землі, зростанні її економічної цінності.

    3. Альтернативи:
    Перша альтернатива – не затверджувати Програму розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки. Дана альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що не будуть досягнуті цілі, які ставить перед собою селищна рада. Друга альтернатива – затвердити Програму розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки. Дана альтернатива є актуальною та досягає поставлених завдань, а саме:

    - забезпечення подальшого розвитку відносин власності на землю;
    - землевпорядне забезпечення та вдосконалення земельних відносин у сільськогосподарському виробництві;
    - забезпечення заходів з охорони та раціонального використання земель;
    - подальший розвиток земельних відносин в селищній раді та населеному пункті;
    - розвиток ринку земель.

    4. Механізм і заходи, які забезпечать розв 'язання проблеми.

    Механізмом досягнення цілей регулювання є затвердження та виконання Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011-2015 роки.

    5. Очікувані результати прийняття регуляторного акту.

    Реалізація Програми розвитку земельних відносин на території Білокуракинської селищної ради на 2011 – 2015 роки дозволить створити умови для:
      - завершення оформлення прав власності на земельні ділянки;
      - приватизації громадянами  і юридичними  особами  України  земельних  ділянок  різного функціонального призначення;
      - задоволення  потреб громадян у земельних  ділянках для ведення особистого селянського господарства, сінокосіння і випасу худоби, садівництва і  городництва, індивідуального житлового будівництва;
      - активізації діяльності щодо проведення грошової оцінки земельних ділянок за межами населеного пункту;
      - проведення інвентаризації територій населеного пункту та земель за межами населеного пункту;
      - проведення розмежування земель державної і комунальної власності;
      - відновлення стану та функцій порушених земель, запобігання заростанню бур’янами, чагарниками і дрібноліссям сільськогосподарських угідь;
      - підвищення родючості ґрунтів, запровадження екологобезпечних систем землеробства;
      - проведення робіт із землеустрою агроформувань незалежно від форм власності та користування;
      - проведення робіт щодо реалізації заходів по охороні земель навколо об’єктів поводження з відходами що використовуються для їх збирання, зберігання, оброблення, утилізації, видалення, знешкодження і захоронення відходів.

    6. Обґрунтування строку чинності регуляторного акту.

    Регуляторний Акт приймається на необмежений строк, перегляд та внесення змін проводиться в разі потреби та внесенні змін до чинного законодавства.

    7. Визначення показників результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

    Результативність прийняття даного регуляторного акту буде здійснюватися після набрання ним чинності.

    Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу просимо надавати у письмовій формі:
    - поштою за адресою: Білокуракинська селищна рада, смт. Білокуракине, пл. Горького, 4, Луганська обл., 92200,
    - факсом (о6462) 2-27-38.

    Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб та їх об’єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування в районній газеті «Життя Білокуракинщини».
    Категорія: Програми | Додав: selrada (10.04.2011)
    Переглядів: 3557
    Copyright Білокуракинська селищна рада © 2024  зв'язок з адміном
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz