ПРОЕКТ
БІЛОКУРАКИНСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
______________________СКЛИКАННЯ
______________________________СЕСІЯ
Р І Ш Е Н Н Я
Від _____________20___року ____/______
Про затвердження
Програми благоустрою по
Білокуракинській селищній раді
на 2016-2020 роки»
Відповідно до статті 26 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, з метою поліпшення благоустрою , Білокуракинська селищна рада
В и р і ш и л а :
1. Затвердити Програму благоустрою по Білокуракинській селищній раді на 2016 -2020 роки» (додається додаток №1).
2. Контроль за виконанням Програми покласти на постійну комісію з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, промисловості, підприємництва та сфери послуг.
Селищний голова С.І. Сірик
«ПРОГРАМА
благоустрою по Білокуракинській селищній раді на 2016 -2020 роки»
1. Вступ
За останні роки в населених пунктах громади накопичилось безліч проблем, пов’язаних із недостатнім рівнем та несистематичним проведенням заходів у сфері благоустрою, які потребують термінового вирішення.
У сіл та селищі громади відсутні комунальні служби із санітарного очищення та благоустрою, що сприяє виникненню стихійних сміттєзвалищ і перевантаженню полігонів побутових відходів. Назріла необхідність створення комунальної служби для забезпечення виконання робіт із благоустрою, санітарного очищення, проведення робіт з утримання дорожньо-мостового господарства тощо. У бюджеті не вистачає коштів для реалізації програм з благоустрою. Виходом із цієї ситуації є залучення коштів інвесторів, спонсорів та з державного бюджету з метою створення відповідних служб, залучення підрядних організацій для виконання робіт, організація комунальних підприємств та всебічне сприяння приватним підприємцям і фірмам щодо організації підприємств по збору, вивозу та переробки і утилізації твердих побутових відходів, ремонту й обслуговування дорожньо-мостового господарства, озеленення, вуличного освітлення, малих архітектурних форм тощо. На сучасному етапі вирішальне значення має впровадження нових інноваційних науково обґрунтованих підходів та методів підвищення ефективності системи благоустрою населених пунктів із врахуванням досвіду провідних країн Європейського Союзу.
2. Сучасний стан благоустрою сіл та селища громади
В окремих населених пунктах незадовільний стан автобусних зупинок, а в деяких зупинки взагалі відсутні, тому необхідно відремонтувати існуючі та побудувати нові сучасні зупинки з вказівниками назв населеного пункту.
Особливу увагу слід звернути на дороги. Звичайно, заасфальтувати всі грунтові дороги вулиць – завдання не під силу, але влаштувати тверде вуличне покриття – можливо. Для таких цілей можна використати ряд матеріалів (щебінь, відсів, тощо).
Культові споруди громади підтримуються релігійними громадами в більш-менш належному стані, однак кладовища, які прилягають до території
культових споруд, не можна сказати, що вони в належному стані. Не всі території кладовищ огороджені, влітку зарослі бур’яном, на самих кладовищах
виявляються стихійні сміттєзвалища. В цьому напрямку планується організувати розробку заходів благоустрою кладовищ, обов’язково періодично вивозити сміття, влаштувати під’їзди з твердим покриттям, сучасні огорожі навколо кладовищ. Питання стосовно вивозу твердих побутових відходів нестандартного сміття потребує значних зусиль, щодо організації вирішення. Робота складна, так як вимагає відводу території під сміттєзвалище, а це вже земельне питання та забезпечення сільрад спеціальною комунальною технікою. Розуміємо, що досягти ефекту у ліквідації сміттезвалищ можна лише шляхом організації збору ТПВ від усіх господарств, виготовленням та встановленням урн, контейнерів.
Зелені насадження на території населених пунктів забезпечують створення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля і потребують постійного і належного утримання, своєчасного проведення ремонту та реконструкції, на що потрібні відповідні кошти. На сьогоднішній день в селах та селищі громади збільшилась кількість перестійних, аварійних дерев, які потребують заміни на молоді дерева з поліпшеними декоративними властивостями. Санітарний стан зелених насаджень загального користування (парки, сквери) здебільшого не відповідають сучасним вимогам ведення паркового господарства, що призводить до збільшення кількості сухостійних дерев, захаращення зелених насаджень.
Потребує вирішення питання збереження історії, культури, археології. Окремі обеліски втратили свій архітектурний вигляд, а територія біля обелісків, пам’ятних знаків занедбана. Програмою передбачається реставрація, реконструкція і в окремих випадках відновлення пам’ятних знаків.
На території населених пунктів громади знаходиться парки, сквери, вуличні насадження клумби та інші, які утримуються за рахунок коштів місцевого бюджету, коштів підприємств, установ, організацій, добровільних внесків юридичних осіб та громадян.
Разом з тим, необхідно звернути увагу стосовно облаштування спортивних та дитячих майданчиків. З метою вирішення зазначеного питання до роботи слід залучати громадські організації, вишукувати земельні ділянки для занять спортом, відпочинку, дитячих ігор.
Програмою передбачається також знайти можливості та вирішити питання виготовлення трафаретів з назвами вулиць, номерів будинків та вирішити питання освітлення всіх вулиць населених пунктів району.
Показники огляду благоустрою населених пунктів по Білокуракинській селищній раді наведені в додатку 1.
3. Мета та основні завдання Програми
Основною метою Програми є організація робіт з інженерного захисту, розчищення та озеленення територій, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів щодо поліпшення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму тощо, що здійснюються на території населеного пункту, з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля. Для розв’язання цих завдань необхідно:
- розробити і здійснити ефективні та комплексні заходи з утримання територій населених пунктів у належному стані, їх санітарного очищення, збереження об'єктів загального користування, а також природних ландшафтів, інших природних комплексів і об'єктів;
- організувати належне утримання і раціональне використання територій, будівель, інженерних споруд та об'єктів рекреаційного, природоохоронного, оздоровчого, історико-культурного, іншого призначення;
- створити умови для реалізації прав суб'єктами господарювання у сфері благоустрою населених пунктів;
- здійснити заходи з благоустрою населених пунктів, озеленення та утримання в належному стані садиб, дворів, парків, площ, вулиць, кладовищ, братських могил, обладнання дитячих і спортивних майданчиків, ремонту шляхів і тротуарів, інших об'єктів;
- забезпечити проведення ремонту, реконструкції, виготовлення нових в’їзних знаків в села громади;
- проводити роботи з будівництва та паспортизації полігонів для твердих побутових відходів;
- організувати проведення робіт з ремонту та реконструкції об’єктів благоустрою комунальної власності територіальних громад району;
- розробити генеральні плани населених пунктів, дотримуючись екологічних і санітарних норм, забезпечивши умови для безпечного руху пішоходів та транспорту;
- створити при виконавчих комітетах сільських та селищних рад комунальні служби для утримання територій у належному санітарному стані;
- створити інспекції з контролю за благоустроєм населених пунктів;
- розробити правила благоустрою кожного населеного пункту;
- забезпечити виконання заходів щодо реалізації програми благоустрою згідно з обсягами фінансування, зазначеними у додатку до «Програми благоустрою по Білокуракинській селищній раді на 2016 -2020 роки.»
Визначені завдання передбачається розв’язати за такими напрямами:
- технічне переоснащення підприємств, задіяних у сфері благоустрою та упорядкування полігонів для захоронення твердих побутових відходів (ТПВ), будівництво заводів із переробки та утилізації ТПВ;
- розроблення і запровадження схем санітарного очищення у тих населених пунктах, де вони відсутні;
- покращення рівня ритуального обслуговування шляхом розширення сфери ритуальних послуг;
- поліпшення благоустрою кладовищ;
- проведення інвентаризації зелених насаджень та світлоточок;
- проведення інвентаризації та паспортизації шляхів населених пунктів;
- проведення роботи з населенням з питань благоустрою та санітарного стану;
- залучення громадських організацій до участі в заходах, передбачених Програмою;
- формування ефективних договірних відносин між усіма суб’єктами надання послуг;
- щорічне, враховуючи реальну ситуацію, коригування програм з метою визначення першочергових заходів.
4. Джерела фінансування Програми
Фінансування заходів з благоустрою населених пунктів, утримання та ремонту об’єктів благоустрою здійснюється за рахунок коштів територіальних громад або користувачів, якщо це передбачено умовами відповідних договорів, а також за рахунок пайових внесків власників будівель і споруд, розміщених на території об’єкта благоустрою, інших джерел фінансування. Фінансування заходів із благоустрою населених пунктів може здійснюватися за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів підприємств, установ, організацій, добровільних внесків юридичних осіб та громадян, інших джерел, що не суперечать чинному законодавству. Орієнтовний обсяг фінансування виконання заходів Програми наведений у додатках 2, 3, які є невід’ємною частиною цієї Програми.
5. Очікувані результати виконання Програми
Виконання Програми дасть можливість забезпечити:
- збереження стану об’єктів загального користування, історико-культурного, природоохоронного та іншого призначення, а також природних ландшафтів, рекреаційних зон;
- ремонт існуючих та будівництво нових автомобільних доріг (влаштування білощебеневого покриття ґрунтових доріг);
- часткове вирішення питання зайнятості населення;
- поліпшення санітарного стану навколишнього природного середовища населених пунктів області та створення кращих умов для життєдіяльності її мешканців;
- зменшення шкідливого впливу побутових відходів на навколишнє природне середовище та здоров’я людини;
- підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питань благоустрою та санітарного очищення;
- створення умов для очищення населених пунктів від забруднення побутовими відходами;
- упровадження сучасних технологій, спеціалізованого обладнання;
- підвищення ефективності функціонування підприємств із питань благоустрою та санітарного очищення.
Селищний голова С.І. Сірик
Додаток №1
до рішення сесії
Білокуракинської селищної ради
_____________ скликання
№ від р.
План заходів
«Програма
благоустрою по Білокуракинській
селищній раді на 2016-2020 роки»
п/п
|
Найменування заходу
|
сума коштів
місцевого
бюджету
|
1
|
Проводити місячники з благоустрою, санітарного очищення та оновлення екологічної обстановки
|
-
|
2
|
Проводити загально селищний та сільські суботники
|
-
|
3
|
Утримання та захоронення твердих побутових відходів
(Придбання дизельного палива, запчастин)
|
199,000
|
4
|
Прибирання та обкоси придорожньої зони, скверів, парків, кладовищ
( Придбання бензину, мастильних матеріалів, тримеру та запчастин на газонокосилки, )
|
199,000
|
5
|
Ремонт пам’ятників та благоустрій прилеглої території
|
60,000
|
6
|
Придбання лавочок, павільонів та бесідок для парків
|
70,000
|
7
|
Обслуговування вуличного освітлення, кладовища
|
100,000
|
8
|
Придбання меморіальних трафаретів
|
50,000
|
9
|
Придбання енергозберігаючих ламп
|
100,000
|
10
|
Оплата послуг із благоустрою населених пунктів
|
199,000
|
11
|
Капітальний ремонт під’їзних шляхів та огорожі полігону ТБВ
|
150,000
|
12
|
Поточний ремонт скверів, парків
|
100,000
|
13
|
Поточний ремонт автобусних зупинок
|
100,000
|
14
|
Придбання елементів дитячого майданчика
|
199,000
|
15
|
Послуги з поточного ремонту спортивних майданчиків
|
100,000
|
16
|
Послуги по похованню невідомих та безрідних громадян
|
50,000
|
17
|
Послуги з розміщення соціальної реклами
|
30,000
|
18
|
Послуги по підготовці до проведення свят
|
60,000
|
19
|
Послуги з замітання вулиць, прибирання снігу; посипання сіллю, піском доріг і тротуарів; чищення доріг і громадських місць та інші послуги
|
199,000
|
20
|
Утримання зелених насаджень: відновлення клумб, газонів, квітників;
|
100,000
|
21
|
Придбання вапна та щіток для побілки об’єктів благоустрою
|
100,000
|
22
|
Вивіз ТПВ (прибирання вулиць)
|
100,000
|
23
|
Придбання інвентарю для проведення робіт з благоустрою
|
100,000
|
24
|
Придбання фарби для фарбування об’єктів благоустрою
|
100,000
|
25
|
Придбання пакетів та мішків для сміття
|
10,000
|
26
|
Поточний ремонт ліній зовнішнього освітлення
|
150,000
|
27
|
Забезпечення безпеки руху в зимовий період (очищення доріг від снігу)
|
199,000
|
28
|
Придбання шиферу для встановлення огорожі
|
100,000
|
29
|
Капітальний ремонт тротуару по вул. Центральна смт.Білокуракине, Білокуракинського району, Луганської області
|
230,000
|
30
|
Капітальний ремонт тротуару по вул. Історична, смт.Білокуракине, Білокуракинського району, Луганської області
|
230,000
|
31
|
Послуги по підвозу піска до кладовищ
|
100,000
|
32
|
Придбання будівельних матеріальних
|
100,000
|
33
|
Придбання дорожних трафаретів
|
100,000
|
34
|
Придбання бігбордів та баннерів
|
50,000
|
35
|
Поточний ремонт вуличного освітлення
|
100,000
|
36
|
Транспортні послуги
|
100,000
|
37
|
Послуги з тех обсл та утриман в належному стані систем вуличного освітлення
|
60,000
|
38
|
Придбання ялинок та прикрас на ялинку
|
100,000
|
|
Всього
|
4094,000
|
Селищний голова С.І. Сірик
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення селищної ради «Програма
благоустрою по Білокуракинській селищній раді на 2016-2020 роки»
підготовлено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року №308.
1. Визначення проблеми
Прийняття даного рішення викликане необхідністю розроблення і здійснення заходів з утримання територій селища у належному стані, його санітарного очищення, збереження і утримання об’єктів загального користування в селищі. Оскільки коштів бюджету селищної ради на благоустрій катастрофічно не вистачає, з метою залучення коштів фізичних і юридичних осіб виникла необхідність створення цільового фонду у складі спеціального фонду селищної ради для акумуляції цих коштів та їх подальшого використання на цілі, передбачені в положенні.
2. Цілі державного регулювання
Удосконалення благоустрою території селища відповідно до Закону України „Про благоустрій населених пунктів”, який передбачає залучення коштів на договірній основі на благоустрій населених пунктів та пайову участь в утриманні об’єктів благоустрою населених пунктів.
3. Визначення альтернативних способів досягнення цілей.
1. Перша альтернатива – залишити дану ситуацію без змін.
Дана альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що не будуть досягнуті цілі у благоустрої селища та сіл, які ставить перед собою селищна рада.
2. Друга альтернатива – прийняття рішення «Програма благоустрою по Білокуракинській селищній раді на 2016-2020 роки
Дана альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася та досягає завдань регулювання.
4. Механізм і заходи, які забезпечать розв'язання проблеми.
Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього Аналізу, пропонується прийняти селищною радою рішення про утворення цільового фонду на благоустрій селища.
Рішення встановлює:
1. Положення про цільовий фонд на благоустрій:
- порядок формування фонду;
- порядок використання коштів та перелік робіт та об’єктів благоустрою;
- порядок звітності за використання коштів.
5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей
Запровадження рішення сесії Білокуракинської селищної ради «Програми
благоустрою по Білокуракинській селищній раді на 2016-2020 роки» забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
Розробка рішення сесії Білокуракинської селищної ради здійснюється за принципами:
- законності;
- гласності (відкритості та загальнодоступності);
- колегіальності.
6.Визначення показників результативності рішення
1. Показником результативності рішення є можливість покращувати благоустрій селища та сел територіальної громади.
7. Обґрунтування терміну дії рішення
Строк дії зазначеного регуляторного акта не обмежений.
8. Показники результативності регуляторного акту.
Показники результативності регуляторного акту це:
- вищий рівень регулювання прав та обов’язків учасників правовідносин в сфері благоустрою;
- забезпечення в селищі чистоти і порядку на об’єктах благоустрою селища;
- підвищення відповідальності кожного мешканця селища та сіл за дотриманням благоустрою територіальної громади.
9. Визначення заходів відстеження результативності рішення
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу просимо надавати у письмовій формі:
- поштою за адресою: Білокуракинська селищна рада, смт. Білокуракине, пл.Шевченка, 4, Луганська обл., 92200,
- факсом (06462) 2-27-38.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб та їх об’єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування.
|