Програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства по Білокуракннській селищній раді на 2016-2020рр.
Сучасний стан житлово-комунального господарства.
Недосконалість системи управління житлово-комунальним господарством України, зволікання з його реформуванням призвели до того, що підприємства галузі неспроможні ефективно працювати в ринкових умовах і надавати споживачам послуги належного рівня та якості. Кожен третій житловий будинок потребує капітального ремонту. Протягом останніх років у житлово-комунальному господарстві територіальної громади нашого селища накопилась значна кількість проблем, які потребують негайного вирішення. Переважна частина житла, яка знаходиться в комунальній власності Білокуракинської селищної ради (майже 50%) збудована у семидесятих роках минулого століття . Частину з них можно віднести до ветхих, проте асигнування із селищного бюджету на їх капітальний ремонт є мізерними.
Недостатня комфортність, низька енергоефективніть житлових будинків побудованих у 70-х роках минулого століття, їх значна фізична і моральна зношеність потребують вирішення проблеми капітального ремонту (реконструкції) житла із застосуванням сучасних енергозберігаючих технологій, матеріалів та обладнання.
Майже третина водопровідно-каналізаційних мереж знаходяться в аварійному стані та потребують капітального ремонту (заміні). Щороку утворюється значна кількість несанкціонованих сміттєзвалищ, що негативно впливає на екологічний стан території.
Проблеми житлово-комунального господарства
на розв'язання яких спрямована Програма.
Основні проблеми, що існують у житлово-комунальній галузі:
- застарілий житловий фонд;
- зношеність матеріально-технічної бази;
- недостатнє бюджетне фінансування ремонту житлового фонду;
- пасивне ставлення мешканців до утримання приміщень загального користування і прибудинкових територій;
- недосконалість тарифної політики держави.
Осовними причинами виникнення проблеми є:
- відсутність стратегії реформування житлово-комунального господарства.
- незбалансованість тарифної політики, що проводить до погіршення фінансового стану ОСББ та підприємств.
- дефіцит фінансових ресурсів, необхідних для відновлення, належної експлуатації та обслуговування житлового фонду, системи водопостачання та водовідведення.
Мета Програми.
- Мета Програми полягає у здійсненні державної політики реформування житлово-комунального господарства, підвищення ефективності та надійності його функціонування, забезпечення сталого розвитку для задоволення потреб населення і господарського комплексу в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів.
- Державна політи реформування житлово-комунального господарства базується на таких основних принципах
- забезпечення сталого функціонування і динамічного розвитку сфери житлово-комунального господарства
- удосконалення системи управління житлово-комунального господарства.
- Забезпечення доступу всіх верств населення до житлово-комунальних послуг, які відповідають вимогам державних стандартів;
- Запровадження державних соціальних стандартів (норм та нормативів у сфері житлово-комунального обслуговування.
- Стимулювання інвестиційної діяльності у сфері житлово-комунального господарства.
- Забезпечення ефективного використання грошових, людських та матеріальних ресурсів виробниками, виконавцями та споживачами житлово-комунальних послуг.
- Пріоритетності інноваційного розвитку в життєзабезпеченні населених пунктів, сприяння науково-технічному прогресу у сфері житлово-комунального господарства.
- Гласності громадського контролю та прозорості у прийнятті рішень з питання житлово-комунального господарства органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
- Відповідальності органів місцевого самоврядування за ефективне використання майна територіальної громади, та забезпечення населення житлово-комунальними послугами відповідно до державних стандартів.
- Створення умов для всіх суб'єктів підприємницької діяльності у сфері житлово-комунального господарства.
Основні напрями завдання та заходи з виконання Програми.
- Виконання Програми здійснюється за такими основними напрямками:
1)організація ефективного управляння у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг;
2) поглиблення демонополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг;
3) забезпечення беззбиткового функціонування підприємств житлово-комунального господарства.
4) технічне переоснащення житлово-комунального господарства, наближення до вимог Європейського союзу показників використання енергетичних і матеріалних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг.
Етапи виконання Програми.
Програма виконується в два етапи. На першому етапі передбачається:
- реформувати систему управління житлово-комунальним господарством, сформувати нові інструкції управління житловими фондами, що базуються на системі договірних відносин;
- досягти покращення фінансово-економічного стану підприємства та ОСББ, житлово-комунального господарства, створити умови для їх беззбиткової діяльності;
- створити передумови для забезпечення населення житлово-комунальними послугами належних рівнів та якості відповідно до національних стандартів;
- забезпечити проведення постійних консультацій з громадськістю з питання реалізації державної та регіональної політики щодо реформування і розвитку житлово-комунального господарства.
На другому етапі передбачається:
- забезпечити населення житлово-комунальними послугами високого рівня та якості відповідно до вимог національних стандартів, гармонізованих з міжнародними або регіональними;
- враховувати витрати на капітальний ремонт житлового фонду у структурі тарифів плати за житло.
- Забезпечити запровадження та дотримання державних соціальних стандартів (норм та нормативів) у сфері житлово-комунального обслуговування населення;
- Запровадження нового механізму формування цін і тарифів на житлово-комунальні послуги, спрямованого на забезпечення ефективного господарювання та економного використання енергетичних та матеріальних ресурсів;
- Розвиток і реконструкція централізованих систем водопостачання та водовідведення.
- Розвиток сфери благоустрою.
Організація забезпечення виконання Програми.
Організацію виконання Програми здійснюють відповідно до своїх повноважень:
- Білокуракинська селищна рада
- Постійні комісії виконання організації фінансового забезпечення.
- Фінансове забезпечення виконання Програми здійснюється за такими напрямками:
- організація ефективного управління у сфері виробництва і надання житлово-комунальних послуг;
- поглиблення демополізації житлово-комунального господарства, створення конкурентного середовища на ринку житлово-комунальних послуг;
- технічне переоснащення житлово-комунального господарства, наближення до вимог Європейського Союзу показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на виробництво житлово-комунальних послуг.
Джерело фінансування заходів Програми є:
- кошти державного та місцевих бюджетів;
- кошти підприємств та об'єднань житлово-комунального господарства;
- інвестиції та кошти фізичних і юридичних осіб, що залучаються шляхом передачі об'єктів галузі в управляння в оренду;
- кредити вітчизняних комерційних банків;
- кошти ОСББ
Орієнтований обсяг фінансового забезпечення виконання завдань Програми наведено в додатку до неї.
Контроль за виконанням Програми.
Контроль за виконанням цієї Програми здійснює орган місцевого самоврядування в межах своєї компетенції.
Контроль за використанням бюджетних коштів, спрямованих на забезпечення виконання Програми здійснюється в порядку, встановленому бюджетним законодавством.
Очікувані результати.
Виконання Програми дасть змогу:
- забезпечити реалізацію державної політики щодо регіонального розвитку передусім у сфері житлово-комунального господарства;
- зменшити до рівня експлуатаційної безпеки знос основних фондів у житлово-комунальному комплексі на витрати і втрати при виробництві житлово-комунальних послуг;
- поліпшити якість житлово-комунального обслуговування населення
- досягти оптимального співвідношення у рівні доходів населення і його витратах на оплату житлово-комунальних послуг;
- забезпечити сталу та ефективну роботу підприємств та об'єднань житлово-комунального господарства, підвищити рівень безпеки систем життєзабезпечення селища Білокуракине та інших населених пунктів.
Додаток
до рішення ___сесії
Білокуракинської селищної ради
„____”______________20___ р.
П Е Р Е Л І К
об'єктів селища Білокуракине, які фінансуються у 2016-2020 роках
за рахунок коштів Програми реформування і розвитку
житлово-комунального господарства
Білокуракинської селищної ради на 2016 – 2020 рік.
№
п/п
|
Назва об'єкта
|
Вид робіт
|
Орієнтований рік виконання
|
Кошторис. вартість
|
фінансування
|
|
За рахунок бюджету селищної ради
|
За рахунок субвенцій
|
За рахунок інших коштів
|
1.
|
с. Олександропіль
с. Ляшківка
с.Романівка
|
Приєднання вуличного освітлення до вуличного освітлення до мережі електропостача льної організації
|
2016-2017
|
160 тис
|
-
|
160 тис.
|
-
|
2.
|
с. Курячівка
с.Попівка
с.Хомівка
|
2016
|
150 тис.
|
-
|
|
-
|
3.
|
с.Нещеретово
с.Паньківка
с.Целуйково
|
2016-2017
|
240 тис.
|
-
|
-
|
-
|
4.
|
с.Лизине
с.Шапарівка
|
2016-2020
|
120тис.
|
|
|
|
5.
|
с.Бунчіківка
с.Грицаївка
|
2016-2020
|
90тис
|
-
|
|
-
|
6.
|
с. Коноплянівка
с.Дем'янівка
с.Шовкунівка
|
2016-2020
|
100 тис.
|
-
|
|
-
|
7.
|
прв.Робочий
|
Капітальний ремонт комунальної дороги
|
2016-2017
|
350тис
|
-
|
|
-
|
8.
|
вул.. Кринична
|
Капітальний ремонт комунальної дороги
|
2016-2017
|
380 тис
|
|
|
-
|
9.
|
вул. Центральна
|
Капітальний ремонт (реконструкція) безнапірного колектору водовідведення
|
2016-2017
|
1.200 тис
|
|
1.200 тис
|
-
|
10.
|
вул.Слов'янська
|
Капітальний ремонт комунальної дороги
|
2016-2017
|
100тис
|
|
|
-
|
11.
|
вул.. Підгірна від буд.260 до криниці «Відраднівська»
|
Приєднання вуличного освітлення до вуличного освітлення до мережі електропостача- льної організації
|
2016-2017
|
150тис
|
|
|
|
12.
|
пр.Заливний
|
Очистка водостоку
|
2016-2017
|
75 тис
|
25 тис
|
50тис
|
-
|
|
кв. Миру
|
Заїзд між буд№1 та №2
|
2016-2017
|
190 тис
|
20 тис
|
170 тис
|
|
13.
|
пл.. Шевченко
|
Заїзд між буд №1 та №2.
|
2016-2017
|
190 тис
|
20 тис
|
170 тис
|
-
|
14.
|
вул.Чапаєва, буд № 38
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
210.123 грн.
|
-
|
210.123 грн.
|
-
|
15.
|
кв.Миру буд № 5
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
268.757 грн.
|
-
|
208.757 грн.
|
-
|
16.
|
кв.Перемоги, буд № 2
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
260.754 грн.
|
-
|
260.754 грн.
|
-
|
17.
|
кв.Перемоги, буд № 13
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
260.754 грн.
|
-
|
260.754 грн.
|
-
|
18.
|
кв.Перемоги, буд № 9
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
158.957 грн.
|
-
|
158.957 грн.
|
-
|
19
|
кв.Перемоги, буд № 12
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
|
|
172080
|
|
20
|
кв.Перемоги, буд № 4
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
159.948
|
-
|
159.948
|
-
|
21.
|
вул.Базарна, буд № 21
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
320.090 грн.
|
-
|
320.090
грн.
|
-
|
22.
|
пров.Жовтневий, буд № 14
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
177.516 грн.
|
-
|
177.516 грн.
|
-
|
23.
|
вул.Чапаєва, буд № 251
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016
|
177.866 грн.
|
-
|
177.866 грн.
|
-
|
24.
|
вул.. Історична , буд. №54
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016-2017
|
260.080 тис.
|
|
|
|
25.
|
вул.. Кірова,буд.№28
|
Капітальний ремонт покрівлі
|
2016-2017
|
260.080 тис.
|
|
|
|
26.
|
вул.. Центральна
|
Капітальний ремонт пішохідного тротуару із тротуарної плитки
|
2016-2017
|
350.000
тис
|
|
|
|
27.
|
кв. Миру від буд. № 4 до буд. №8 кв. Миру
|
Капітальний ремонт пішохідного тротуара
|
2016-2017
|
500.000 тис
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|