Керуючись Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про благоустрій населених пунктів України", з метою комплексного підходу до збереження та розвитку зелених насаджень, а також організації роботи по підтриманню їх належного санітарного стану, Білокуракинська селищна рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Програму розвитку та збереження зелених зон смт. Білокуракине на 2011-2015 рр. (додається - додаток №1);
2.Фінансування виконання програми здійснювати за рахунок коштів, передбачених в бюджеті селища та інших коштів;
3. Виконкому селищної ради:
3.1. Забезпечити організацію та проведення інвентаризації зелених насаджень та паспортизацію об'єктів зеленого господарства загального та спеціального користування.
3.2. Дане рішення розмістити на сайті Білокуракинської селищної ради та інформацію про його прийняття опублікувати в районній газеті «Життя Білокуракинщини»
3.3. В архітектурно-планувальних завданнях на проектування нових об'єктів будівництва в парках та скверах селища передбачати благоустрій і озеленення прилеглої до об'єкту території.
3.4. Зобов'язувати забудовників, що здійснюють свою діяльність в межах парків, скверів, зелених зон, забезпечити виконання робіт по озелененню території згідно з проектною документацією та передачу зелених насаджень на баланс Білокуракинської селищної ради після проведення інвентаризації зелених насаджень.
4. Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань регулювання земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища.
Селищний голова С.І. Сірик
Додаток №1
до рішення ________ сесії Білокуракинської селищної ради шостого скликання від _________ 2011 р.
Програма
розвитку та збереження зелених зон смт.Білокуракине на 2011 – 2015 роки
1. Загальні положення
1. Програма визначає основні напрями, форми діяльності та відносини селищної ради, виконавчого комітету, представників громадськості, фізичних та юридичних осіб стосовно рослинного світу у межах селища.
2. Необхідність розроблення програми викликана відсутністю концепції розвитку зелених зон селища, хаотичністю елементів та об'єктів благоустрою зеленого господарства, без врахування не тільки особливостей взаємовідносин між рослинами, але й можливого негативного впливу на стан здоров'я людей, та наявністю аварійних дерев на вулицях селища що в свою чергу призводить до скарг від мешканців та аварійних ситуацій з травмуванням людей і майна.
3. Законодавчі підстави для виконання бюджетної програми:
- Закон України "Про місцеве самоврядування в України"
- Закон України "Про захист рослин"
- Закон України "Про рослинний світ"
- Закон України "Про благоустрій населених пунктів"
- Закон України "Про карантин рослин"
- Закон України "Про природно-заповідний фонд України"
- Наказ Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України "Про затвердження Інструкції з інвентаризації зелених насаджень у населених пунктах України" від 24.12.2001 N 226
- Наказ Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України "Про затвердження Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України" від 10.04.2006 р. N 105
4. Програма направлена на збереження та поновлення зелених насаджень, розробку планів реконструкції і розвитку зелених зон, а також на покращання зовнішньої привабливості вулиць та місць загального громадського користування.
5. Змістом Програми є проведення комплексу управлінських, економічних і правових заходів, направлених на розвиток, збереження та поновлення зелених насаджень, а саме:
- відновлення кадастру зелених насаджень;
- проведення інвентаризації зелених насаджень;
- проведення заходів, пов'язаних з озелененням селища;
- відведення земельних ділянок для створення скверів на території селища;
- приведення території та об'єктів природно-заповідного фонду в селищі у відповідності з вимогами чинного законодавства;
- налагодження прогнозу розвитку шкідливих організмів та впровадження безпечних для людини засобів захисту рослин;
- впровадження систем агротехнічних заходів з врахуванням особливостей видового складу рослин;
- активна робота з населенням у напрямку підвищення екологічної освіти;
- організація і проведення систематичних обстежень території селища на виявлення прихованої та явної зараженості зеленої зони регульованими шкідливими організмами, а також локалізація та ліквідація їх вогнищ.
2. Склад проблеми та обґрунтування необхідності її розв'язання програмним методом
В сучасних умовах інтенсивної урбанізації, високих темпів розвитку транспорту і промисловості проходить постійне забруднення навколишнього середовища (повітряного простору, води, ґрунту), що створює малосприятливі умови для життєдіяльності людини. Зелені насадження селища - важлива складова частина селищного господарства, один з найважливіших факторів в створенні найкращих екологічних, мікрокліматичних, санітарно-гігієнічних життєвих умов для населення селища, в формуванні культурного ландшафту. Вони займають важливе місце в вирішенні проблем охорони і поліпшення стану навколишнього середовища, виконують комплекс оздоровчих, рекреаційних, захисних функцій, виступають стабілізатором екологічної рівноваги.
Загальна площа зелених насаджень в селищі складає 167,0 га., із них:
- загального користування - 167,0 га;
- спеціального призначення - 0 га;
- обмеженого користування – 0 га.
Загалом у селищі налічується 5 скверів та 1 парк, розташованих по:
- Сквер ім. Ленінського комсомолу (кв. Перемоги)
- Сквер ім. 60-річчя Перемоги (вул. Шевченка)
- Сквер ім. 70-ліття газети «Життя Білокуракинщини (вул. Чапаєва)
- Біля пам'ятника загиблим воїнам на Білокуракине-ІІ
- Біля пам'ятного знака поблизу СБК «Рассвет»
- Парк ім. Горького (площа ім. Горького)
Загальна площа всіх скверів та парку – 4,24 га.
Стан зеленої зони селища в цілому задовільний, але в центральній частині селища дерева потребують негайного формування крони, обрізки сухих, хворих і пошкоджених гілок. Агротехнічні заходи, що проводяться нерегулярно (полив, обрізка, формування крони ін.), не достатні для підтримки біологічного потенціалу кожної рослини і зеленої зони в цілому. Такий стан довкілля і агротехніки пояснює, чому рослини не виконують свої оздоровчі функції. Будівництво об’єктів торгівлі, побутового обслуговування в центральній частині селища та благоустрій прилеглих територій, відсутність вільних земельних ділянок призводить до скорочення кількості зелених насаджень. Саме тому необхідні довгострокові комплексні заходи з підбору асортименту, оновлення існуючих насаджень, створення нових ландшафтних парків і скверів, зеленої зони житлових масивів з використанням стійких видів і форм деревних і чагарникових рослин.
Наразі сучасний стан збереження та використання об’єктів зеленої зони не відповідає вимогам часу. Для вирішення питань з комплексного озеленення селища, збереження та відновлення існуючих насаджень важливим є опрацювання ефективної політики стосовно об’єктів зеленого господарства.
Програма є обов’язковою для виконання всіма підприємствами, організаціями, установами, які в ній передбачені.
3. Мета Програми
Основною метою Програми є охорона, збереження та відтворення існуючих зелених насаджень, їх гармонійне поєднання з ландшафтом смт.Білокуракине, утримання у здоровому впорядкованому стані, створення та формування декоративних, стійких до несприятливих умов навколишнього природного середовища насаджень, що забезпечить збалансований розвиток зеленої зони та виконання нею екологічних соціально-економічних функцій.
Першочерговими цілями в цьому напрямку є:
- моніторинг зеленої зони селища та комплексна оцінка фактичного і прогнозованого стану насаджень;
- розробка стратегії реконструкції і оптимізації рослинних угруповань з врахуванням санітарно-екологічних умов селища;
- опрацювання технології поліпшення фітосанітарного і фізіологічного стану рослин зеленої зони;
- розробка концепції розвитку, збереження і відновлення скверів та парку селища;
- підбір для озеленення асортименту рослин, стійких до різноманітних факторів;
- поетапна заміна тополь в системі прибудинкових насаджень на низькорослі декоративні та фруктові дерева;
- створення нових зелених зон у селищі.
4.Цілі та завдання Програми
Ціль Програми - збереження існуючих зелених насаджень селища, створення нових насаджень, забезпечення безпечних умов життєдіяльності населення, комплексний підхід до озеленення з урахуванням природнокліматичних умов.
Завдання Програми:
- забезпечення максимального озеленення селища при оптимальному використані екологічного фонду та бюджетних коштів;
- збереження біологічного та ландшафтного різноманіття;
- доведення якісних і кількісних показників до рівня нормативних;
- раціональне використання видалених зелених насаджень з метою подальшого їх застосування для потреб територіальної громади (малі архітектурні форми, дитячі майданчики тощо);
- укріплення матеріальної та технічної бази комунального виробничо-господарського підприємства як базової організації для проведення робіт з озеленення селища;
- визначення основних джерел фінансування робіт, передбачених Програмою;
- пропагування в дошкільних дитячих закладах, серед учнівської молоді, мешканців селища важливості збереження та збільшення зелених насаджень для покращення екологічної ситуації та здоров’я людей;
- залучення мешканців селища до проведення акцій з озеленення селища.
5. Шляхи реалізації Програми
Реалізація Програми забезпечується селищною радою, виконавчим комітетом, іншими підприємствами, установами, організаціями та мешканцями селища Білокуракине.
Виконком селищної ради, депутатський корпус селищної ради відповідальні за виконання конкретних заходів, розробляє кошторис та надає його на розгляд сесії селищної ради для формування екологічного фонду та бюджетного запиту для фінансування Програми на черговий рік.
З метою обліку існуючих зелених насаджень, згідно з абзацом 2 п.2.1. «Інструкції з інвентаризації зелених насаджень в населених пунктах України», затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 24.12.2001р. № 226 виконком селищної ради, балансоутримувачі, власники чи користувачі земельних ділянок проводять роботи пов’язані з інвентаризацією зелених насаджень за власні кошти та надають копію паспорта зелених насаджень, розташованих на їх земельних ділянках, у виконком Білокуракинської селищної ради для складання реєстру зелених насаджень.
Шлях реалізації програми передбачає щорічне узгоджене формування документації з реалізації Програми, проектів, передбачених Програмою, з визначеними обсягами та джерелами фінансування.
Виконавчий комітет селищної ради щорічно уточнює цільові показники:
- показники Програми;
- витрати щодо реалізації програмних заходів;
- механізми реалізації програми з урахуванням виділених коштів.
6. Фінансове забезпечення Програми
Фінансування виконання заходів програми передбачається з наступних джерел:
- селищний бюджет;
- екологічний фонд;
- кошти підприємств, установ та організацій, громадян;
- кошти від сплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню;
- благодійні кошти;
- інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством.
Фінансування заходів Програми здійснюється в межах коштів, передбаченнях у бюджеті селища на відповідний рік за загальним та спеціальним фондами бюджету.
7. Очікувані результати
Реалізація заходів Програми дозволить поліпшити стан навколишнього природного середовища, його естетичні та екологічні складові. Системний підхід до розвитку насаджень у селищі надасть можливість створити концепцію розвитку зеленої зони смт.Білокуракине, а її впровадження у зелене будівництво сприятиме покращанню екологічних умов довкілля. Складання кадастру зелених насаджень селища і оцінка їх стану дасть можливість скласти плани реконструкції скверів, інших зелених зон з використанням рослин, стійких до екологічних та природних умов.
Аналіз
регуляторного впливу до проекту рішення селищної ради
Назва регуляторного акта:
"Про затвердження Програми розвитку та збереження зелених зон смт.Білокуракине на 2011 - 2015 роки"
Регуляторний орган: Білокуракинська селищна рада
Розробник документа: виконавчий комітет Білокуракинської ї селищної ради
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення селищної ради «Про затвердження Програми розвитку та збереження зелених зон смт. Білокуракине на 2011 – 2015 роки» підготовлено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року №308.
1.Визначення проблеми
Необхідність розроблення програми викликана відсутністю концепції розвитку зелених зон селища; хаотичністю елементів та об'єктів благоустрою зеленого господарства, без врахування не тільки особливостей взаємовідносин між рослинами, але й можливого негативного впливу на стан здоров'я людей та наявністю аварійних дерев на вулицях селища, що в свою чергу призводить до скарг від мешканців.
2. Цілі державного регулювання
Програма направлена на збереження та поновлення зелених насаджень, розробку планів реконструкції і розвитку зелених зон, а також на покращення зовнішньої привабливості вулиць та місць загального громадського користування.
3. Визначення альтернативних способів досягнення цілей.
1. Перша альтернатива – залишити дану ситуацію без змін.
Дана альтернатива є неприйнятною у зв’язку з тим, що не будуть досягнуті цілі які ставить перед собою селищна рада.
2. Друга альтернатива – прийняття рішення «Про затвердження Програми розвитку та збереження зелених зон смт.Білокуракине на 2011 - 2015 роки».
Дана альтернатива є актуальною та адекватною ситуації, що склалася та досягає поставлених завдань.
4. Механізм і заходи, які забезпечать розв'язання проблеми.
Для розв’язання проблеми, зазначеної в розділі 1 цього Аналізу, пропонується прийняти селищною радою рішення про затвердження даної Програми.
Рішення встановлює:
- фінансування розробки програми здійснювати за рахунок коштів, передбачених екологічним фондом та бюджетом селища та інших коштів.
- забезпечення організації та проведення інвентаризації зелених насаджень та паспортизації об'єктів зеленого господарства загального та спеціального користування;
- розробка концепції розвитку, збереження і відновлення скверів селища;
- підбір для озеленення асортименту рослин, стійких до різноманітних факторів;
- поетапна заміна тополь в системі прибудинкових насаджень на низькорослі декоративні та фруктові дерева;
- створення нових зелених зон у селищі.
5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей
Затвердження «Програми розвитку та збереження зелених зон смт.Білокуракине на 2011 – 2015 роки» на сесії Білокуракинської селищної ради забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей. Реалізація Програми забезпечується селищною радою, виконавчим комітетом, депутатами селищної ради, іншими підприємствами, установами, організаціями та мешканцями селища Короп.
Розробка рішення сесії Білокуракинської селищної ради здійснюється за принципами:
- законності;
- гласності (відкритості та загальнодоступності);
- колегіальності.
6.Визначення показників результативності рішення
Показником результативності рішення є можливість розвитку насаджень у селищі, що дозволить поліпшити стан навколишнього природного середовища, та сприятиме покращанню екологічних умов довкілля.
7. Обґрунтування терміну дії рішення
Строк дії зазначеного регуляторного акта не обмежений.
8. Показники результативності регуляторного акту.
Показники результативності регуляторного акту це:
- вищий рівень регулювання прав та обов’язків учасників правовідносин в сфері благоустрою;
- збереження існуючих зелених насаджень селища;
- створення нових зелених зон у селищі.
9. Визначення заходів відстеження результативності рішення
Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Результативність рішення буде відстежуватись за допомогою порівняння числових показників (кількість зелених насаджень).
Зауваження та пропозиції до проекту регуляторного акту та аналізу його регуляторного впливу просимо надавати у письмовій формі:
- поштою за адресою: Білокуракинська селищна рада, смт. Білокуракине, пл. Горького, 4, Луганська обл., 92200,
- факсом (о6462) 2-27-38.
Зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб та їх об’єднань приймаються протягом одного місяця з моменту опублікування.